تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فناوری دنیا را در خود بلعیده است/ نمودار

به گزارش خبرآنلاین، با نگاه به 5 فصل گذشته منتهی به 2017 پنج کمپانی برتر ازنظر ارزش بازار / Market Caps را می‌توان مشاهده کرد که همگی در بخش فناوری مشغول فعالیت هستند. درست 11 سال پیش یعنی سال 2006 فقط یکی از 5 کمپانی برتر از بخش فناوری بود که همگان آن را می‌شناسیم: «مایکروسافت»!

اگر نمودار زیر را مشاهده کنید همه‌چیز را به خوبی متوجه می‌شوید:

تا سی و یکم مارس 2017 اپل با 754 میلیارد دلار ارزش بازار در رده اول برترین کمپانی جهان قرار داشته و به دنبال آن، گوگل با 573.6 میلیارد دلار، مایکروسافت با 509.6 میلیارد دلار، آمازون با 423.6 میلیارد دلار و فیس بوک با 410.9 میلیارد دلار جای گرفته‌اند.

اما 11 سال پیش اکسون موبیل از بخش انرژی، جنرال الکتریک در بخش صنایع، مایکروسافت در بخش فناوری، بریتیش پترولیوم در بخش انرژی و سیتی گروپ در بخش بانکی رده‌های اول تا پنجم برترین‌ها را به خود اختصاص داده بودند و حالا تاج سروری متعلق به بخش فناوری است که هر 5 رده اول را از آنِ خودکرده است.


نکته قابل‌توجه اینکه اکسون موبیل با 347 میلیارد دلار در رده ششم جدول 2017 قرارگرفته که 15 درصد کمتر از فیس بوک ارزش دارد که پنجم است.

به گفته کارشناسان بعید است این رنکینگ به این زودی تکان بخورد و همچنان بخش فناوری روی قله خواهد ایستاد.

درحالی‌که سایر کمپانی‌ها در رِنج خود ایستاده‌اند (البته افت ثروت جنرال الکتریک، سیتی گروپ و بریتیش پترولیوم مشهود است)، کمپانی‌های فناورانه خوش درخشیده و ثروت خود را در یک رکوردزنی تاریخی افزایش داده‌اند.

ارزش بازار فیس‌بوک از 4 میلیارد دلار به رقم 410 میلیارد رسیده است که رشدی 1000 درصدی را نشان می‌دهد و آمازون نیز رشدی 3000 درصدی را تجربه کرده است.

لازم به یادآوری است فعلاً در میانه راه انقلاب فناوری هستیم و موج بعدی اتوماسیون و اپلیکیشن است که بخش فناوری را  ثروتمندتر خواهد ساخت.

از سوی دیگر بخش حمل‌ونقل با خودروهای خودران در حال تکان خوردن است و بخش خانه‌سازی نیز به‌سوی توسعه سریع‌تر و ارزان‌تر گام برمی‌دارد و ممکن است رهبران این بخش‌ها نیز در دهه‌های بعد خود را به قله برسانند.

 

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فناوری دنیا را در خود بلعیده است/ نمودار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..