تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عکس: آیا آب شرب 100 درصد بهداشتی و ایمن است؟

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ استفاده از آب ناسالم می‌تواند سبب ابتلای افراد به بسیاری از بیماری‌ها از جمله وبا، بیماری‌های انگلی و میکروبی شود، همه ساله تعداد زیادی از افراد در مناطق مختلف دنیا به خاطر استفاده از منابع آبی ناسالم به انواع بیماری‌ها مبتلا شده و حتی جان خود را از دست می‌دهند. عکس: آیا آب شرب 100 درصد بهداشتی و ایمن است؟

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد همیشه از آب سالم استفاده کنند. بسیاری از کشورهای دنیا سیستم تصفیه آب آشامیدنی دارند و افراد در منازل با استفاده از آن به استحمام، پخت و پز و سایر کارهای خود می‌پردازند و این آب را می‌نوشند.

با وجود استفاده از انواع مواد ضدعفونی کننده و فرآینده‌های پیچیده تصفیه آب در جهان، اما هنوز کمی میکروب و باکتری در آب‌های آشامیدنی شهرهای دنیا به چشم می‌خورد که البته باعث بروز بیماری خاصی در انسان نمی‌شود اما کارشناسان توصیه می‌کنند زنان باردار، افراد مبتلا به ضعف سیستم ایمنی، کودکان زیر شش سال و نیز افراد سالمند از فیلترهای تصفیه آب در منازل استفاده کنند و آب را پس از عبور از فیلتر مصرف کنند.

مصرف آب معدنی یکی از راه‌های مقابله با ابتلا به بیماری‌های ناشی از آب ناسالم محسوب می‌شود، اما کارشناسان سلامتی توصیه می‌کنند به دلیل بالا بودن احتمال تقلب در ساخت این آب معدنی‌ها و استفاده از آب تصفیه شده شهری در عوض آب معدنی برای فروش در بازار افراد حتماً از برندهای معتبر استفاده کنند تا دچار ابتلا به انواع بیماری‌ها نشوند.

کارشناسان بر این باورند در آب آشامیدنی غیر تصفیه شده انواع مواد آلوده و باکتریایی، سم آرسنیک، باقیمانده ادرار و مدفوع انسان‌ها و حیوانات، رادیوم، آلومینیوم، باریوم، هورمون ها، جیوه، آفت کش ها، انواع کرم‌ها و انگل ها، مواد شیمیایی و حتی ترکیبات نفتی، نیترات ها، پسماندهای زباله‌های صنعتی و حتی ترشحات ناشی از فساد اجساد و حیوانات نیز وجود دارد و تصفیه کردن آب می‌تواند بسیاری از آن‌ها را از بین ببرد.

عکس: آیا آب شرب 100 درصد بهداشتی و ایمن است؟

یکی دیگر از منابع آلودگی آب آشامیدنی در خانه لوله‌های آب است، بویژه در خانه‌های قدیمی که لوله‌ها از جنس مس و سرب بوده و احتمال آلودگی آب در این قسمت‌ها بیشتر است.

مس و سرب به تدریج با آب واکنش نشان داده و مواد سمی از خود تولید می‌کند. لذا کارشناسان به افراد ساکن در خانه‌های قدیمی توصیه می‌کنند، برای جلوگیری از ابتلا به مسمومیت در اثر نوشیدن آب آلوده و سمی، حتماً نسبت به تعویض لوله‌های آب خانه اقدام کنند.

اکنون در دنیا یکی از مواد اصلی برای ضد عفونی کردن آب، کلر است، اما ورود مقادیر بالای کلر به بدن انسان می‌تواند باعث ابتلای افراد به انواع بیماری‌ها و حتی بروز مسمومیت شود به همین دلیل افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای بهتر است که از آب حاوی مقادیر کم کلر استفاده کنند یا آب را قبل از مصرف بجوشانند و آب جوشیده سرد شده مصرف کنند.

آزمایش ساده برای سنجش سلامت آب مصرفی

به مدت شش ساعت شیر آب را باز نکنید و سپس آن را باز کنید. اگر رنگ آب تغییر کرده بود، یا بوی خاک، فلز یا مواد شیمیایی از آن استشمام شد، نشان می‌دهد که آب آلوده است.

بسیاری از کشورهای مختلف دنیا به آب آشامیدنی خانه‌ها مواد مفید برای افزایش سلامت بدن اضافه می‌کنند که می‌توان به فلوراید اشاره کرد؛ ماده‌ای که برای حفظ سلامت دندان‌ها بسیار مفید است.

در آب به طور طبیعی انواع مواد معدنی نیز وجود دارد که برای حفظ سلامت بدن ضروری هستند که می‌توان در این خصوص به کلسیم، منیزیم و سدیم اشاره کرد.

به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند اولین اولویت برای استفاده از آب آشامیدنی توسط افراد، آب شهری تصفیه شده باشد و تا حد امکان از آب با منابع نامعلوم بهداشتی استفاده نشود و برای نوشیدن این آب‌ها از مواد تصفیه کننده دستی و جوشاندن آب استفاده شود تا میزان خطر پذیری آن‌ها تقلیل یابد.

منبع: Greatist

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عکس: آیا آب شرب 100 درصد بهداشتی و ایمن است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..