تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیشگیری از بارداری در مردان قابل برگشت است؟

پیشگیری از بارداری در مردان قابل برگشت است؟تلاش های زیادی برای توسعه روش های جدید پیشگیری از مردان انجام شده است.

پیشگیری از بارداری در مردان

تلاش های زیادی برای توسعه روش های جدید پیشگیری از مردان انجام شده است و زمانی که صحبت از پیشگیری از بارداری می شود، دو گزینه پیش روی مردان وجود دارد: استفاده از کاندوم یا عمل جراحی وازکتومی.
وازکتومی یک روش موثر برای پیشگیری از بارداری در مردان محسوب می شود، اما برگشت پذیری این روش بسیار دشوار است. کاندوم نیز که از عفونت های منتقله آمیزشی (STIs) جلوگیری می کند، روش 100 درصد قابل اطمینان برای پیشگیری از بارداری نیست.

پیشگیری از بارداری در مردان قابل برگشت است

این بدان معناست که وظیفه پیشگیری از بارداری اغلب بر عهده زنان است که بسیاری از این روش های پیشگیری مبتنی بر هورمون ها هستند که می تواند عوارض جانبی فراوانی برای زنان به همراه داشته باشد.
به همین دلیل، توسعه روش پیشگیری از بارداری برای مردان که دائمی نبوده و متکی بر هورمون نباشد، مدنظر محققان قرار دارد.
ژل پلیمری Vasalgel یکی از روش های مورد بررسی است. این ژل به داخل مجرای دفران - مجرایی که اسپرم را از بیضه ها منتقل می کند -  تزریق می شود. ژل باعث ایجاد فیلتر کوچکی می شود که از حرکت اسپرم جلوگیری می کند، اما در فرآیند حرکت مولکول های محلول در آب اختلالی ایجاد نمی کند.
عملکرد Vasalgel درست مشابه وازکتومی است، اما کاملا برگشت پذیر است و با تزریق یک محلول، مسدودیت ایجاد شده توسط ژل برطرف می شود.
آزمایش های صورت گرفته بر روی خرگوش ها، اثربخشی و ایمن بودن این ژل را در پیشگیری از بارداری در یک بازه زمانی یک ساله نشان داده است. استفاده از این روش برای مردان به انجام تحقیقات بیشتر و اطمینان از عدم عوارض جانبی نیاز دارد.

بهداشت نیوز

اخبار مرتبط :

روش اورژانس پیشگیری از بارداری

خطر قرص پیشگیری از بارداری برای این بانوان

جدید ترین راه پیشگیری از بارداری !

روش های اورژانسی پیشگیری از بارداری !

باورهای غلط درباره روشهای پیشگیری از بارداری !




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیشگیری از بارداری در مردان قابل برگشت است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..