تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری نشست بررسی کتاب «رنج و رنگ» باحضور پروفسور فرانسوا مورو

برگزاری نشست بررسی کتاب «رنج و رنگ» باحضور پروفسور فرانسوا مورو

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست بررسی اثر نفیس و سه زبانه «رنج و رنگ»، تالیف و تحقیق محمدرضا اسدزاده، با سخنرانی پروفسور فرانسوا مورو از نویسندگان و محققان معاصر فرانسوی و استاد دانشگاه سوربن، جمعه هفتم آوریل (18 فروردین) ساعت 18 در پاریس برگزار می‌شود.

در این نشست که به دو زبان فارسی و فرانسوی برگزار خواهد شد، پروفسور فرانسوا مورو با موضوع هنر مینیاتور در فرانسه و ایران سخنرانی خواهد کرد و به تبیین نقش مهم ترجمه دو زبانه کتاب «رنج و رنگ» می پردازد.

پروفسور مورو، از جمله نویسندگان و محققان معاصر فرانسه است که پیش از این رئیس دپارتمان ادبیات سوربن بوده و سال‌ها ریاست کل مطبوعات سوربن را نیز برعهده داشته است. از او آثار بسیاری همچون «دانشنامه پاریس»، «پرولتاریای فکری جدید»، «قلم و سرب»، «هنر در فضای فرانسه» و... منتشر شده است

همچنین در این مراسم قرار است محمدرضا اسدزاده نیز به تبیین نقش فرهنگی و مطالعات فرهنگی بین کشورها بپردازد. بررسی نقش و جایگاه چهره برجسته استاد حسین بهزاد و نیز نقش هنری شاگرد پیشکسوت او، عباس معیری در گسترش هنر مینیاتور در فرانسه محور سخنرانی‌هاست.

علاقه‌مندان می‌توانند جمعه هفتم اوریل (18 فروردین) ساعت 18 برای شرکت در این نشست علمی در خانه فرهنگ پاریس به این نشانی حضور یابند.

عصر چهارشنبه پنجم آوریل (16 فروردین) پیش‌نشست این مراسم با حضور مولف و محقق کتاب و فرانسوا مورو برگزار شد که محمدرضا اسدزاده به تشریح و تبیین کتاب سه زبانه «رنج و رنگ» در ایران و فرانسه پرداخت.

پیش از این نیز در اسفند نشستی در این رابطه با حضور اعضاء هیئت علمی و رئیس دانشگاه هنرهای تجسمی سوربن در انجمن فرهنگی ایران و فرانسه در تهران برگزار شده بود.

کتاب «رنج و رنگ» در 400 صفحه با مقدمه پروفسور سید حسین نصر با تایید و حمایت یونسکو منتشر شده که در سال 2016 در نمایشگاه فرانکفورت آلمان رونمایی شد و در موزه گوته به ثبت رسید.

57243




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری نشست بررسی کتاب «رنج و رنگ» باحضور پروفسور فرانسوا مورو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..