تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حکم بازداشت دمیرتاش تمدید شد

کد خبر: ۵۰۸۳۱۵

۴۱۳  بازدید

شعبه هشتم دادگاه جرائم سنگین دیاربکر روز چهارشنبه حکم تمدید و ادامه بازداشت صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب دموکراتیک خلق های ترکیه را صادر کرد.

خبرگزاری ایرنا: شعبه هشتم دادگاه جرائم سنگین دیاربکر روز چهارشنبه حکم تمدید و ادامه بازداشت صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب دموکراتیک خلق های ترکیه را صادر کرد.

بر اساس رای صادره، دمیرتاش که به 142 سال زندان محکوم شده، همچنان در زندان محبوس خواهد ماند.


حکم زندان 142 ساله وی که از چهارم نوامبر 2016(14 آبان ماه 1395) در بازداشت به سر می برد، هنوز قطعی نشده است و به همین علت در دوره های مشخص حکم بازداشت وی تمدید می شود.


شعبه پنجم کیفری دیوان عالی کشور ترکیه اخیرا به خاطر مسائل امنیتی دستور انتقال پرونده محکومیت صلاح الدین دمیرتاش به آنکارا را صادر کرده است.


به گزارش ایرنا، صلاح‌الدین دمیرتاش رهبر زندانی حزب دموکراتیک خلق ها(ح.د.پ) و رئیس سومین حزب مجلس ترکیه، هفته گذشته اعلام کرد که در اعتراض به بازداشت خود و روند سیاسی جاری در این کشور، اعتصاب غذا می کند.


دمیرتاش از 14 آبان ماه سال گذشته به همراه فیگن یوکسک داغ دیگر نماینده و رهبر شاخه زنان حزب دموکراتیک خلق های ترکیه(ح.د.پ) و 9 نماینده دیگر این حزب بازداشت شده و در زندان به سر می برد.


دمیرتاش که نماینده مجلس ترکیه از استان حکاری ترکیه است، اوایل اسفند ماه گذشته نیز در جریان رسیدگی به پرونده ای دیگر، به اتهام تحقیر ملت ترک، اهانت به دولت و نهادهای حکومتی از سوی دادگاه کیفری شهر دوغوبایزید در شرق ترکیه به تحمل پنج ماه حبس محکوم شد.


وی که هم اکنون با اتهاماتی دیگر در زندان ادرنه در بازداشت است، در پی لغو قانون مصونیت قضایی و سیاسی نمایندگان مجلس و به اتهام همکاری با گروه های تروریستی و پ.ک.ک دستگیر و زندانی شده و به تحمل 142 سال حبس محکوم شده است.


تعداد اعضای حزب دموکراتیک خلق های ترکیه(ح.د.پ) در مجلس این کشور در پی سلب عضویت یوکسک داغ که هم اکنون در زندان کوندرای کوجاعلی زندانی می باشد، به 58 نفر کاهش یافته است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حکم بازداشت دمیرتاش تمدید شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..