تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا پخش سرود "خمینی ای امام" &#

چرا پخش سرود "خمینی ای امام" را صداوسیما ۲سال ممنوع کرد؟

فرهنگ > موسیقی - حمید شاهنگیان از موسیقیدان‌های کشور که از ابتدای پیروزی انقلاب تا سال 60 در صداوسیما کار می‌کرده در مصاحبه با روزنامه وقایع اتفاقیه در باره تاریخچه موسیقی آن دوران مطالبی را مطرح کرده است.

وی در بخشی از مصاحبه‌اش گفته است: سرود «خميني اي امام» براي دو سال غيرقابل پخش بود! يعني مگر از «خميني اي امام» سرودي انقلابي‌تر سراغ داريد؟ دليلش اين بود که با کلمه «مجاهد» شروع مي‌شد! اين دستور را يک آدم نفهمي که هنوز هم زنده است و آن زمان در صداوسيما بود، صادر کرد. او اختيار داشت بنويسد با توجه به اينکه با کلمه‌ مجاهد شروع مي‌شود، غيرقابل پخش است. بر همين اساس، صداوسيما دو سال آن را پخش نکرد. من به‌دليل اينکه خودم اين سرود را ساخته‌ام، روي اين موضوع حساسيت دارم. 
خب، همين تفکر است که در جايي ديگر مي‌نويسد نشان‌دادن ساز ممنوع است. ب

ا شبکه «افق» مصاحبه‌اي داشتم(که نمی‌دانم پخش شد یا نه). اولين حرفي که زدم اين بود که من نمي‌فهمم،‌ سازي که ساختش حلال است، حملش مجاز است، ديدن، آموزش و نواختنش اشکالي ندارد و تمام کارهاي انقلابي و غيرانقلابي که مي‌شنويم محصول آن است؛ چگونه ديدنش از قاب تلويزيون اشکال دارد؟ آخر اين‌ چه منطقي پشتش دارد؟ اين منطق ندارد يا اگر هم دارد، منطقش اعلام نشده و ما نمي‌دانيم، جامعه نمي‌داند. بايد منطقش اعلام شود و بگويند به اين دليل ديدن ساز از تلويزيون حرام است. بعد از اينکه ضبط تمام شد، همه عواملي که آن پشت بودند دست زدند. گفتند خدا پدرت را بيامرزد، بالاخره يک نفر پيدا شد که اين حرف را بزند. 
302 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا پخش سرود "خمینی ای امام" &#»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..