تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گام‌های اول توتال برای بازگشت به ایران

در حالی که تداوم تهدیدهای آمریکا به حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران لطمه می‌زند، شرکت‌های غربی در حال برداشتن گام‌هایی محتاطانه برای سرمایه گذاری در کشورمان هستند.
به گزارش خرداد، نیویورک تایمز در گزارشی از اقدامات مقدماتی توتال برای بازگشت به ایران خبر داد. در طی هفته‌های اخیر غول انرژی فرانسه مقادیری پول از بانک‌های اروپایی به ایران انتقال داده که این اقدام به منظور سپرده گذاری مستقیم انجام شده است. در واقع توتال درصدد ارزیابی سیستم بانکی و دریافتن دشواری‌های معاملات روزانه در ایران بوده است.

اما توتال برای بازگشت به ایران بسیار محتاطانه عمل می‌کند: این شرکت بزرگ انرژی، مسئولی برای نظارت بر اجرای قوانین و عدم تخطی از قواعد به کار گماشته است. بر این اساس به هیچ فرد آمریکایی برای حضور در پروژه‌های این شرکت در ایران اجازه همکاری داده نمی‌شود و همچنین از زیرپا نگذاشته شدن تحریم‌های باقیمانده اطمینان حاصل می‌شود.
مانند بسیاری از شرکت‌های نفتی بین المللی، توتال مجذوب بازار بزرگ و پر سود و نیز ذخایر انرژی وسیع ایران شده است. با این حال تغییرات چشم انداز ژئوپلیتکی، شرکت‌های خارجی را نسبت به تحریم‌ها و محدودیت‌های مریوط به فعالیت در کشورمان تا حد زیادی محتاط ساخته است. چنین مخاطراتی همچنین توسط دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده و سیاستش مبنی بر هشدار دادن به شرکت‌ها‌ درباره حضور در ایران تقویت می‌شود.

البته برخی‌از شرکت‌های بزرگ خارجی هر طور که شده راه ورود به ایران را پیدا کرده اند. بوئینگ و ایرباس توافقاتی برای فروش در مجموع 180 هواپیما با ایران به امضا رسانده اند. پژو سیتروئن نیز متعهد به سرمایه گذاری 300 میلیون یورویی برای تولید خودرو در ایران شده است و گروه‌های هتلداری آکور و روتانا معاملاتی در زمینه گردشگری با کشورمان انجام داده اند.

شرکت‌های بخش انرژی نیز چشم به حضور در ایران دارند. کشورمان دارای بزرگترین منابع گاز طبیعی است و در بهره مندی از منابع نفتی خلیج فارس نیز حایز رتبه دوم است. با این حال، شرکت‌های آمریکایی هنوز توسط واشنگتن از سرمایه گذاری در بخش انرژی ایران محروم شده اند. تداوم کاهش بهای نفت به کمتر از نصف نرخ آن در سال 2014 میلادی نیز شرکت‌های اروپایی مانند بریتیش پترولیوم (که سابقه ای دیرین در اکتشاف نفت در کشورمان دارد) را از حضور در ایران برکنار داشته است.

در چنین شرایطی توتال درصدد استفاده از فرصت است. پاتریک پویان مدیرعامل توتال اخیرا در یک مصاحبه گفت: ما کمی بیشتر از دیگران جسور هستیم. این بخشی از توانایی ماست.
پس از برجام، پاتریک پویان با حسن روحانی ملاقات کرد که در نتیجه آن در نوامبر 2016 (آبان 95)، توتال نخستین توافق نامه اصولی نفتی بین المللی را برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی با ایران امضا کرد که در صورت تبدیل شدن آن به قرارداد، به اولین معامله ایران با شرکت‌های نفتی بزرگ غربی از زمان برداشته شدن تحریم‌ها بدل می‌شود. بر اساس اظهار نظرها به نظر می‌رسد که قرارداد توتال با سرمایه گذاری اولیه 2 میلیارد دلار در فصل تابستان به امضا برسد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گام‌های اول توتال برای بازگشت به ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..