تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مرکل به سعدحریری درباره ایران چه گفت؟

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان امروز (سه شنبه) در دیدار با «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان گفت: گفت و گو با ایران و عربستان سعودی را در خصوص مسائل منطقه از جمله درباره سوریه و موضوع حضور نیروهای حافظ صلح در لبنان ادامه می دهیم.

به گزارش شمانیوز: سعد الحریری در ادامه سفر اروپایی خود در برلین با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان دیدار و گفت و گو کرد.دو طرف در این دیدار درباره راه های توسعه روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای بحث و تبادل نظر کردند.آنگلا مرکل پس از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت که مذاکره با طرف لبنانی مساله مقابله با تروریسم، اوضاع در سوریه و موضوعات مربوط به ایران و عربستان را در بر می گیرد.وی همچنین از لبنان به دلیل میزبانی تعداد زیادی از پناهجویان سوری قدردانی و تشکر کرد.گفته می شود حدود یک و نیم میلیون سوری از زمان آغاز بحران در این کشور به لبنان پناه آورده اند. حضور این تعداد از پناهجویان، مشکلات اقتصادی، امنیتی و اجتماعی زیادی را برای لبنان ایجاد کرده است.یکی از اهداف تور اروپایی سعد الحریری که دیروز از فرانسه آغاز شد و آلمان و بلژیک را نیز شامل می شود، تلاش برای جلب کمک کشورهای اروپایی به لبنان برای کاستن از مشکلات ناشی از حضور پناهجویان سوری در این کشور است.

نخست وزیر لبنان نیز پس از دیدار با صدراعظم آلمان تاکید کرد که وجود پناهجویان مشکلات اقتصادی زیادی برای لبنان ایجاد کرده است.وی در عین حال تاکید کرد که لبنان خود را متعهد به مبارزه با تروریسم در همه اشکال آن می داند.الحریری در عین حال از آلمان به دلیل حضور نیروهایش در لبنان (در چارچوب نیروهای سازمان ملل) تشکر کرد.به دنبال جنگ سال 2006 رژیم صهیونیستی علیه لبنان و بر اساس مصوبه شورای امنیت سازمان ملل، نیروهای یونیفل با هدف حفظ صلح و جلوگیری از درگیری در مناطق مرزی لبنان با فلسطین اشغالی مستقر هستند. این نیروها از ملیت های مختلف هستند.سعد الحریری همچنین حادثه تروریستی دیروز در متروی شهر سنت پترزبورگ روسیه را محکوم و تاکید کرد که «تروریست ها هیچ دینی ندارند.»نخست وزیر لبنان فردا(چهارشنبه) به بروکسل خواهد رفت و در نشست مربوط به سوریه شرکت خواهد کرد.گفته می شود الحریری در این نشست قرار است پیشنهاد لبنان را برای کمک به وضعیت پناهجویان سوری ارائه دهد.





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مرکل به سعدحریری درباره ایران چه گفت؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..