تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آغاز خرید تضمینی گندم از 14 فرودین ماه/ تولیدگندم به 13 میلیون تن می رسد

وی افزود: اولین محموله گندم چهاردهم فرودین ماه از سیستان و بلوچستان و مناطق جنوبی کرمان خریداری و تا اواخر مهر ماه ادامه دارد و این درحالی است که سال گذشته ۲۲ اسفند ماه خرید کلید خورده بود.

عباسی معروفان در خصوص وضعیت تولید گندم در سال جاری بیان کرد: براساس پیش بینی معاونت امور زارعت وزارتخانه امسال بالای ۱۳ میلیون تن گندم خواهیم داشت که حداقل ۱۰ میلیون تن این میزان از سوی بازرگانی دولتی خریداری می‌شود.

معاون داخلی بازرگانی دولتی ادامه داد: براساس مصوبه شورای اقتصاد نرخ هر کیلو گندم معمولی هزار و ۳۰۰ و گندم دوروم هزار و ۳۴۵ تومان است و انتظار می‌رود که همانند سال گذشته تا پایان خرید تضمینی مطالبات گندمکاران پرداخت شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت صادرات گندم عنوان کرد: با توجه به مازاد تولید، مجوز صادرات سه میلیون تن گندم صادر شد که تا کنون بخشی از آن صادر و مقداری در حال مذاکره با کشورهای همسایه هستیم و از انجا که محدودیتی زمانی وجود ندارد به مرور پس از مذاکرات با طرف‌های خارجی صادر خواهد شد.

عباسی معروفان در ادامه افزود: با توجه به وضعیت مساعد آب و هوایی انتظار می‌رود که امسال هم مصوبه صادرات ابلاغ شود تا همچنان در زمره باشگاه صادرکنندگان قرار گیریم.

معاون داخلی بازرگانی دولتی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص وضعیت خرید تضمینی دانه‌های روغنی تصریح کرد: سال گذشته ۲۱۲ هزارتن انواع دانه‌های روغنی از کشاورزان خریداری شد که امسال پیش بینی می‌شود با افزایش حداقل دوبرابری این رقم به بالای ۴۰۰ هزارتن برسد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آغاز خرید تضمینی گندم از 14 فرودین ماه/ تولیدگندم به 13 میلیون تن می رسد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..