تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پرجمعیت‌ترین و کم جمعیت‌ترین استان ها کدامند؟

نتایج سرشماری 95 نشان می دهد،استان تهران بیشترین جمعیت و ایلام کمترین جمعیت را درمیان استان های کشور دارد.

تهران پرجمعیت ترین و ایلام کم جمعیت ترین استان های کشور

نتایج سرشماری 95 نشان می دهد،استان تهران بیشترین جمعیت و ایلام کمترین جمعیت را درمیان استان های کشور دارد.

استان تهران 16.6درصد جمعیت کشور را در خود جا داده و استان ایلام با کمتر از یک درصد جمعیت کشور - 0.73درصد - کمترین جمعیت را در میان استان های کشور به خود تخصیص داده است .

پرجمعیت‌ترین و کم جمعیت‌ترین استان ها کدامند؟


 
استان های اصفهان و خراسان رضوی سهم دوم و سوم را به لحاظ بیشترین جمعیت به خود اختصاص داده اند.
 
استان های خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد و سمنان علاوه بر ایلام هر کدام به تنهایی کمتر از یک درصد از جمعیت کشور را در خود جای داده اند.

*تراکم جمعیت
 
تراکم جمعیت در سال 1395در ایران 49.1نفر است(49.1نفر در هر کیلومترمربع زندگی می کنند).این نسبت در سال 1365 برابر با 30 نفر در هر کیلومترمربع بود.
 
با افزایش جمعیت تراکم جمعیت همواره افزایش می یابد.
 
استان های تهران با 969.2 نفر و سمنان با 7.2نفر در هر کیلومتر مربع به ترتیب بیشترین و کمترین تراکم جمعیت را در میان استان های کشور به خود تخصیص داده اند.
 
استان های گیلان با 180.2نفر،مازندران با 137.7 نفر و قم با 113.1نفر در هر کیلومترمربع،در مرتبه های بعدی به لحاظ بالا بودن تراکم جمعیت قرار دارند.
 
همچنین استان های یزد با 8.8نفر و خراسان جنوبی با 8.1 نفر در هر کیلومترمربع در رده های انتهایی جدول تراکم جمعیت استان ها قرار گرفته اند.
 
میلیون و 267هزار و 637نفر و مساحت آن 13هزار و 689کیلومترمربع می باشد.

ایرنا

اخبار مرتبط:

ارزان ترین استان برای سفر نوروز کجاست؟

اعلام جوان ترین و پیرترین استان کشور

شادترین و غمگین ترین استان های ایران کدام اند؟ + عکس

ارزان‌ترین و گرانترین شهر ایران کجاست؟!




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پرجمعیت‌ترین و کم جمعیت‌ترین استان ها کدامند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..