تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رشد 8 درصدی اعتبارات بودجه سازمان آتش نشانی در سال 96

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناصر امانی معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با ارایه اطلاعات آماری اعتبارات مصوب و عملکرد سازمان آتش نشانی طی این دوره مدیریت شهری اظهار داشت: در سال 86 بودجه مصوب سازمان آتش نشانی 66 میلیارد تومان و عملکرد سازمان 146 میلیارد تومان بوده است و این در حالی است که بودجه مصوب سازمان آتش نشانی در سال 93 به 345 و عملکرد آن به 431 میلیارد تومان رسید و در سال 94 به ترتیب به 463 و 553 میلیارد تومان افزایش یافت. در سال 95 نیز این روند افزایشی ادامه داشت و بودجه مصوب سازمان به 567 میلیارد تومان رسید و عملکرد سازمان در سال 95 هنوز محاسبه نشده است. 

وی با اشاره به علت اصلی تغییر قابل ملاحظه در اعتبارات مصوب سازمان آتش نشانی با عملکرد واقعی سازمان که ناشی از ارزش املاک واگذار شده جهت احداث ایستگاه‌های جدید آتش نشانی در سطح شهر تهران بوده گفت: جمع اعتبارات هزینه ای و سرمایه ای سازمان آتش نشانی طی سال‌های 1386 تا 1394، 117 درصد رشد داشته است. 

معاون شهردار تهران ادامه داد: علی رغم آن که رشد کل اعتبارات بودجه شهرداری در سال 94 نسبت به سال قبل آن تنها 6/8 درصد بوده، اعتبارات سازمان آتش نشانی به میزان 34 درصد رشد داشته است و برای سال 95 که نسبت رشد کل اعتبارات نسبت به سال 94، 8/3 درصد بود، اعتبارات سازمان آتش نشانی به میزان 5/15 درصد رشد داشته است.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در خصوص اعتبارات سال 96 نیز گفت: در لایحه مصوب شورای اسلامی شهر اعتبارات بودجه شهرداری در سال جاری نسبت به سال 95 به میزان 4/3 درصد رشد داشته است و این در حالی است که اعتبارات سازمان آتش نشانی به میزان 8/15 درصد رشد خواهد داشت. 

معاون شهردار تهران ادامه داد: برابر آمار اخذ شده جمعیت شهر تهران در سال 94، هشت میلیون و 700 هزار نفر بوده است و این بدان معناست که برای این جمعیت از کشور شهرداری به تنهایی با 463 میلیارد تومان بودجه مصوب (و 553 میلیارد تومان عملکرد)، سرانه هزینه بخش ایمنی و آتش نشانی به ازای هر شهروند تهرانی 532 هزار ریال در سال بوده است، حال آنکه در هفت کلانشهر کشور در همان سال با حدود جمعیت مجموع 12 میلیون نفر و با هفت شهرداری، بودجه آتش نشانی مجموع آنها حدود 300 میلیارد تومان بوده، یعنی سرانه هزینه بخش ایمنی و آتش نشانی برای هر نفر در این هفت کلانشهر به صورت متوسط 250 هزار ریال یعنی کمتر از نصف هر شهروند تهرانی بوده است و فاصله این سرانه در صورت مقایسه با شهرهای زیر یک میلیون نفر از این میزان نیز بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رشد 8 درصدی اعتبارات بودجه سازمان آتش نشانی در سال 96»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..