تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دستگاه‌های لیزر پزشکی ایرانی تا چه حد مورد اعتماد پزشکان واقع شده اند؟

رضا فکر‌آزاد رییس انجمن پزشکی لیزر ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص استقبال پزشکان از تولید انواع دستگاه‌های لیزر پزشکی ایرانی بیان کرد: عمده دستگاه‌های لیزر مورد استفاده در کشور ساخت کشورهای دیگر مانند چین، کره، اروپا و آمریکا هستند و دستگاه‌های لیزر ساخت ایران به صورت محدود استفاده می‌شوند.

وی اظهار داشت: دلیل اینکه دستگاه‌های لیزر ساخت ایران به صورت محدود مورد استفاده قرار می‌گیرند این است که تکنولوژی آن تا مدت‌ها در کشور وجود نداشت، ولی اخیرا به همت مراکز مختلف دولتی و خصوصی توانسته‌ایم فناوری ساخت دستگاه‌های لیزر مورد استفاده در پزشکی را در ایران بومی کنیم. 

رئیس انجمن پزشکی لیزر ایران با بیان اینکه فرآیند بومی شدن دستگاه‌های لیزر پزشکی کاری زمان بر است، عنوان کرد: این فرآیند تا چند سال پیش صرفا جنبه تحقیقاتی داشت، بنابراین برای اینکه این دستگاه‌ها مورد استقبال جامعه پزشکی قرار بگیرند نیاز به گذشت زمان است تا مورد اعتماد پزشکان واقع شوند.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های لیزر پزشکی ایرانی در برخی از مراکز تحقیقاتی دانشگاه‌ها حدود ۳ الی ۴ سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی به صورت کلی در دسترس همه پزشکان نیست. 

فکرآزاد افزود: این دستگاه‌ها علاوه بر اینکه کمتر عرضه شده‌اند هنوز نیز به صورت کامل مورد استقبال پزشکان قرار نگرفتند که دستگاه‌های تولید شرکت های معروف جهان در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند، استاندارد‌های معتبر را کسب کرده‌اند و به عبارتی مورد تأیید پزشکان واقع شده اند بنابراین باید این دستگاه‌ها در مراکز دولتی بیشتر استفاده تا به برندی معتبر در کشور تبدیل شوند.

وی اظهار داشت: علت کمتر مورد استفاده قرار گرفتن دستگاه‌های لیزر پزشکی ایرانی به دلیل کیفیت پایین این دستگاه‌ها نیست که باید این دستگاه‌ها به صورت رایگان در مراکز تحقیقاتی قرار بگیرند و حمایت و پشتیبانی لازم از آنها صورت گیرد. 

رئیس انجمن پزشکی لیزر ایران بیان کرد: متأسفانه شرکت‌های ایرانی بسته‌بندی خوبی را برای کالاهای خود به کار نمی‌برند که این کالا‌ها جذابیت خود را برای کاربران از دست می‌دهند.

وی در خصوص کاربرد دستگاه‌های لیزر پزشکی ایرانی تصریح کرد: در حوزه چشم پزشکی و جراحی‌ها دستگاه‌های پیشرفته‌تری ساخته شده ولی در زمینه‌هایی مانند اورولوژی تعداد این دستگاه‌ها کمتر بوده که این دستگاه‌ها باید با ارائه خدمات پس از فروش بهتر اعتماد پزشکان را در سراسر کشور جلب کنند.

فکر‌آزاد یادآور شد: ما باید تعادلی بین واردات دستگاه‌های لیزر خارجی با دستگاه‌های لیزر ایرانی برقرار کنیم به این معنی که علاوه بر اینکه تولید ملی داشه باشیم بتوانیم برخی از قطعات را از کشورهای دیگر وارد کنیم و دوباره کار خود را از نقطه صفر شروع نکنیم بنابراین امید است که این وابستگی‌ها در گذر زمان کاهش پیدا کند و ما شاهد ساخت دستگاه‌های با کیفیت‌تری در حوزه پزشکی لیزر در ایران باشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دستگاه‌های لیزر پزشکی ایرانی تا چه حد مورد اعتماد پزشکان واقع شده اند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..