تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایران از قربانیان اصلی طالبان

کد خبر: ۵۰۶۸۳۶

۳۹۲  بازدید

خبرگزاری ایرنا: رئیس هیات پارلمانی ایران اعزامی به اجلاس بین المجالس داکا ،اتهام ارتباط و حمایت ایران از طالبان را ادعایی تعجب برانگیز و مضحک دانست و تصریح کرد ایران از قربانیان اصلی طالبان است.

'غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی' روز دوشنبه در اجلاس بین المجالس در واکنش به ادعاهای نماینده هیات افغانستان،گفت: امروز، نماینده هیات افغانستان؛ ادعای بی پایه ای را در خصوص حمایت ایران از طالبان در این نشست مطرح کرد .


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: این اتهام در حالی مطرح می شود که ایران از قربانیان اصلی طالبان بوده و دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سال 1997 در مزار شریف به دست این گروه به شهادت رسیدند.


وی با بیان اینکه ایران نخستین کشوری بود که بلافاصله بعد از ظهور طالبان نسبت به پیامدهای آن به جامعه بین المللی هشدار داد، تصریح کرد: ایران هزینه های سنگین مادی و معنوی به خاطر بحران افغانستان پرداخت کرده است.

** ایران میزبان میلیون ها آواره افغان


نماینده مردم رشت در مجلس دهم، با اشاره به میزبانی ایران از میلیون ها آواره افغان در طول بیش از سه دهه اظهار کرد متاسفانه هیات افغانستان بدون در نظر گرفتن این واقعیت های روشن ،اتهامات واهی را علیه ایران مطرح کرد که نه به نفع این کشور ونه کمکی به حل مشکلات این کشور می کند.


نماینده مردم رشت در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران، مهمترین نقش را در شکل گیری فرآیند سیاسی جدید در افغانستان داشته است، افزود: ایران از جمله کشورهایی است که نقش مهمی در بازسازی و ارسال کمک های توسعه ای به آن کشور داشته است.


رییس هیات پارلمانی اعزامی ایران به بنگلادش یادآور شد اینجانب به نمایندگی از هیات ایران به نماینده هیات افغانستان توصیه برادرانه می کنم که از اظهارات غیرمعقول و مخرب پرهیز کند و تحت تاثیر تحریکات بدخواهان روابط دو کشور قرار نگیرد.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت ،هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در یکصد و سی و ششمین اجلاس بین المجالس جهانی به ریاست 'غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی' روز شنبه وارد داکا پایتخت بنگلادش شد.


هیات اعزامی مجلس شورای اسلامی به یکصد و سی و ششمین اجلاس بین المجالس (IPU) متشکل از غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، کاظم جلالی، سید مصطفی ذوالقدر، جلیل مختار، مسعود رضایی، سیده فاطمه حسینی, سیده حمیده زرآبادی است.


یکصد و سی و شمشمین اجلاس بین المجالس بعدازظهر روز(شنبه) به مدت پنج روز و با شرکت یک هزار و 355 نفر از اعضای پارلمان 135 کشور در داکا آغاز شد.


اتحادیه بین المجالس با قدمتی 125 ساله پیشبرد صلح و امنیت جهانی از طریق گفت و گوهای سیاسی، ارتقای مردم سالاری، احترام و رعایت حقوق بشر و همچنین مشارکت در توسعه نهادهای موثر نمایندگی و قانونگذاری را در دستور کار خود قرار داده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایران از قربانیان اصلی طالبان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..