تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




‌آیا شفت از نقشه ایران حذف می شود؟

ساعت: 16:32 منتشر شده در مورخ: 1396/01/14 شناسه خبر: 1075100

بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 جمعیت شفت به 54 هزار و 226 نفر رسید و این در حالی است که جمعیت این شهرستان نسبت به سرشماری سال 1390 حدود 4 هزار و سیصد نفر کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح شفت، بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 جمعیت شفت به  54 هزار و 226 نفر رسید که جمعیت این شهرستان نسبت به سرشماری سال 1390 حدود 4 هزار و سیصد نفر کاهش یافته است.

وقتی علت این کم شدن ها رامورد بررسی قرار دهیم بی گمان به مسئله ای به اسم مهاجرت برخواهیم خورد.

جوانان این شهرستان بعلت اشتغال و عدم توجه به زیرساخت ها توسط دولتمردان به شهرهای بزرگتر کوچ می کنند تا بتوانند معاش و معاد را با هم داشته باشند.

نابودی چای در دولت های گذشته نابودی کارخانه های صنعتی در دولت فعلی چیزی نیست که بشود از کنار ان به راحتی گذشت.

نابودی دامداری به بهانه احیای مراتع و سکونت دادن دامداران که بخش مهم تولیدات را به عهده داشتن در پایین دست که نتنها مراتع را نجات نداد بلکه دام و دامدار را هم از بین برد.

شاید نداشتن مدیرانی از جنس مردم شفت، الخصوص نماینده مستقل در مجلس شورای اسلامی که درد مردم این شهرستان را مطرح کند و یا فرمانداری که شفتی باشد و بتواند داغ دل مردم را به گوش دولت برساند عامل دیگری در راستای مهاجرت باشد.

هرچند نباید به راحتی از دستان پشت پرده که از طرف سیاسیون غریبه هدایت میشود، گذشت که با اختلاف  بین تالش و  گیلک  شفتی باعث می شوند ضمن سرخوردگی و نا امید شدن از وضع موجود و باعث مهاجرات بخش مهمی از مردم شهرستان، امید مستقل شدن شفت را به رویا تبدیل کنند. دستانی که فقط برای تامین منافع خود که همان زیر سلطه بودن شفت است را دنبال می کنند.

کارخانجات شهرک صنعتی هم حال روز خوبی ندارد و بعد مصرف و هزینه میلیارد ها تومان بیت المال برای توسعه صنعتی  شهرستان!تنها محصول تولیدی این کارخانجات ها ولش است.(1)

کشت در باغات چای و  مزارع برنج  باقی مانده برای کشاورزان هم دیگر مقرون به صرف نیست چرا که دولت محترم همزمان با فصل تولید برنج  و چای زحمت می کشد از کشور دوست و برادر همسایه های با قیمت ارزان وارد می کند. تا کشاورزشفتی علاوه بر بدهکار بودن بانک ها و دلال ها همچنان بدهکار جوانی خود بماند.

انتهای این متن عرض میشود اگر به این سرعت جمعیت شفت کم شود تا چند سال آینده در جغرافیای ایران چیزی به عنوان شفت دیده نمی شود و از شفت فقط اسمی خواهد ماند اگر بازهم بگذارند.!

پی نوشت: ولش محصول گیاه جنگلی خودرو  است  که در فصل بهار می روید به ولش در زبان محلی (خندیل) و به گیاه خودرو( بر)می گویند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «‌آیا شفت از نقشه ایران حذف می شود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..