تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرای بیش از یک میلیون ماموریت در طرح نظارت نوروزی/ 1600 تن مواد غذایی آلوده معدوم شدند

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

خسرو صادق نیت رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تعداد بازرسی‌های نوروزی امسال گفت: با توجه به افزایش تعداد بازرسان و تجهیز ابزار برای افراد عین بازرسی از اماکن عمومی عرضه و توزیع مواد غذایی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار ماموریت انجام شد.
 
وی ادامه داد: استفاده از تجهیزات پیشرفته و عملکرد سریع آن در تشخیص میزان آلودگی‌ها موجب شده تا بیش از هزار ۶۰۰ تن مواد غذایی آلوده کشف و معدوم شود و چنانچه این فعالیت انجام نمی‌شد می‌توانست چند ده میلیون نفر را دچار بیماری کند.
 
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: بیش از هشت هزار مورد گزارش در طرح نوروزی داشتیم که شهرهای مشهد، تهران و شیراز بیشترین مورد را داشتند و با توجه به اعلام آنها ورود برای بررسی‌های بیشتر انجام شد.
 
وی با بیان اینکه گزارشات از روند تخلفات بهداشتی نتیجه بخش است، اظهار کرد: نگاه مردم مکمل بازرسان بهداشتی بوده و کمک کننده به آنها است.
 
صادق نیت تصریح کرد: نزدیک به ۱۷ هزار و ۶۰۰ مورد تخلف بهداشتی به عرفی به دادگاه انجام شده که این مراکز تخلفات غیر قابل چشم پوشی داشتند.

وی بیان کرد: بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ مورد تعطیلی و پلمپ مراکز انجام شده که به علت نوع تخلفات، نمی توان مهلتی برای دادگاه آنها قائل شد. 
 
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه مردم از مراکز قابل اعتماد بهداشتی برای مراجعه استفاده کنند، تصریح کرد: اپلیکیشن‌های بررسی اماکن بهداشتی وجود دارد تا افراد بتوانند آن را از سایت وزارت بهداشت دریافت و آخرین وضعیت مراکز مجاز بهداشتی برای مراجعه را رصد کنند.
 
وی با اشاره به اینکه افراد در مشاهده تخلف آن را از طریق ۱۹۰ اعلام کند، گفت: این سامانه در سراسر کشور ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند.
 
صادق نیت در خصوص روند بازرسی‌های بهداشتی و مقایسه آن با سال گذشته افزود: امسال افزایش بیش از دو برابری بازرسان و همچنین افزایش ساعت بازرسی‌ها را داشتیم و به دلیل استفاده از تجهیزات به روز نتایج آزمایشات با سرعت بیشتری انجام شد.
 
وی یادآور شد: بازرسی‌ها افزایش ۲۴۰ درصدی داشته است و کشفیات مواد غذایی آلوده نیز بیش از ۲ و نیم برابر بوده است.
 
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرای بیش از یک میلیون ماموریت در طرح نظارت نوروزی/ 1600 تن مواد غذایی آلوده معدوم شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..