تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پایان رکود 3 ساله مسکن در سال 96

به گزارش افکارنیوز،

حسن محتشم با اشاره به اینکه اردیبهشت ماه 96 با توجه به برگزاری انتخابات قیمت واحد مسکونی تغییر نخواهد کرد، افزود: در تابستان سال آینده رکود سه ساله بازار مسکن برچیده می شود و این بازار رونق خواهد یافت .

رئیس انبوه سازان مسکن استان تهران تصریح کرد: پیش‌بینی من این است که دولت رونق را جایگزین سیاست‌های انقباضی اقتصادی کند و در این زمینه باید از بخش مسکن شروع کند. در تابستان سال آینده کشور با رونق اقتصادی روبرو می‌شود و این رونق به بخش مسکن نیز انتقال داده شده و قیمت ها نیز با شیب ملایم افزایش می یابد.

محتشم، دو اقدام دولت برای خروج از رکود مسکن را ضروری دانست و گفت: اولین اقدام این است که قدرت خرید متقاضیان با استفاده از تسهیلات، بالا بردن درآمد سرانه و سایر روشها بالا ببرد.

وی ادامه داد: دومین کاری که باید صورت گیرد افزایش ساخت و ساز است. اگر تولید، تکافوی تقاضا را ندهد افزایش قیمت مسکن در سالهای آینده قطعی است. به همین دلیل فکر می کنم دولت نسبت به این موضوع بی توجه نخواهد بود.

به گفته وی ، قیمت واحدهای مسکونی با متراژهای کوچک و قیمت متوسط در سال 95 نسبت به سال 94 از رشد نسبی برخوردار بوده است.

محتشم در ادامه به علت رشد نسبی قیمت های واحدهای مسکونی در متراژ پایین اشاره کرد و گفت: خانه اولی‌هایی که در سال 94 برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده بودند، در خرداد ماه سال 95تسهیلات خود را دریافت کردند و همین موضوع زمینه ساز افزایش قیمت واحدهای مسکونی بوده است.

وی در ادامه به افزایش قیمت مسکن در سال گذشته اشاره کرد و افزود: قیمت مسکن در بین واحدهای مسکونی کوچک حدود 9 درصد افزایش یافته، این در حالی است که نرخ تولید مسکن طی سال 93 و 94 کاهش چشم گیری داشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پایان رکود 3 ساله مسکن در سال 96»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..