تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نحوه ی تشخیص و درمان اگزمای روی لب

دلایل ایجاد اگزما بر روی لب درمان اگزمای لب جلوگیری از اگزمای لب

اگزما چیست؟ اگزما یک بیماری پوستی است که به شکل شدید آن یو پی اس بر روی پوست ایجاد می شود. علائم آن می تواند از خارش تا تاول های دردناک باشد. این می تواند در هر سنی شروع شود و در سراسر زندگی و در هر زمان عود کند. اگزمای روی لب به عنوان درماتیت لب و لب اگزمایی شناخته شده است که ممکن است لب های شما قرمز، خشک، پوسته پوسته شود.

این علائم ممکن است به دلیل استعدادهای ژنتیکی بر روی لب های شما ظاهر شوند. استفاده از رژ لب سبب تحریک لب ها می شود.

شناسایی اگزما بر روی لب های شما:

داشتن علائم زیر نشان می دهد شما اگزمای لب دارید: خشکی، پوسته پوسته شدن، خارش، قرمزی یا راش که این علائم می تواند در هر دو لب شما ایجاد شود و نیز می توانند در اطراف لب ها به خصوص بخش های درونی و بیرونی دهان ظاهر شوند.

دلایل ایجاد اگزما بر روی لب ها :

اغلب علت اصلی اگزما ناشناخته است. اما معمولاً به محرک، آلرژی یا سابقه ی خانوادگی اگزما مرتبط است. اگزما بر روی لب ها همچنین می تواند از عوامل دیگر مانند موارد زیر ایجاد شود: دود، گرده، خوردن غذاهای خاص، داشتن حساسیت، گرما یا سرما، گرفتن عفونت دستگاه تنفسی فوقانی، تماس با شوره ی بدن حیوانات.

اگزما یک واکنش آلرژیک است و این بیماری مسری نیست. اگر فکر می کنید بثورات پوستی شما در نتیجه ی یک واکنش آلرژیک ایجاد شده است به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک شما ممکن است یک تست برای تعیین آن چه باعث آلرژی شما شده انجام دهد. در این تست، یک سری مواد شیمیایی بر روی پوست شما قرار می گیرد. این مواد شیمیایی در پچ های چسبنده هستند که معمولاً برای ۴۸ ساعت روی پوست شما قرار می گیرد و بعد از پیدا کردن هر مورد آلرژی واکنش نشان می دهد. اگر این تست جواب نداد تست خراش روی بازو انجام می شود که با ایجاد یک خراش مواد شیمیایی جذب بدن می شود و در عرض ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بررسی می شود.

عوامل خطر برای اگزمای روی لب:

شما می توانید در معرض خطر اگزمای لب قرار بگیرید اگر:

سابقه ی خانوادگی اگزما، آلرژی و آسم، نقص های پوستی که باعث می شود مواد شیمیایی به راحتی وارد بدن شما شود و اگزما بدتر شود، سطح بالایی از استرس، سرماخوردگی یا آنفولانزا، حساسیت به گرما یا سرما، تغییرات هورمونی، معمولاً در زنان محصولات جدید مانند خمیر دندان یا رژ لب.

درمان اگزمای لب:

اگزما قابل درمان است. خارش و خشکی از موارد اذیت کننده ی اگزما است. نگه داشتن رطوبت لب ها با لوسیون، مومیایی کردن لب و مرطوب کننده می تواند خارش و خشکی را بهبود بخشد. بهتر است پس از دوش یا پس از شستن صورت در صبح و شب لب های خود را مرطوب کنید. محصولات با ۱ درصد هیدروکورتیزون می تواند به کاهش التهاب لب کمک کند. در صورتیکه اگزما شدید شود و داروها کمکی به بهبود آن نکردند به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک شما ممکن است یک آنتی هیستامین برای کاهش خارش شدید و یک آنتی بیوتیک برای عفونت اگزمای روی لب شما تجویز کند.

جلوگیری از اگزمای لب:

برخی تغییرات در شیوه ی زندگی می تواند از اگزما جلوگیری کند. مانند:

کاهش استرس، مدیتیشن و یوگا می تواند به کاهش استرس کمک کند مرطوب نگه داشتن لب های خود اجتناب از آب و هوای سرد و گرم شدید جلوگیری از هر گونه مواد غذایی که حساسیت زا هستند و سبب ایجاد واکنش آلرژیک می شوند

دکتر سلام

ارسال شده در 14 فروردین 1396 توسط خانم پاشایی با موضوع بیماری ها



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نحوه ی تشخیص و درمان اگزمای روی لب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..