تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«پنجره عقبی» آلفرد هیچکاک در بازار کتاب

فرهنگ > کتاب - فیلمنامه «پنجره عقبی» که آلفرد هیچکاک یک فیلم خود را بر اساس آن ساخته است، با ترجمه‌ شاهپور عظیمی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشر چترنگ، کتاب «پنجره عقبی» نوشته جان مایکل هیز و استفان شارف را با ترجمه شاهپور عظیمی منتشر کرده است.

آلفرد هیچکاک «پنجره عقبی» را سینمایی‌ترین اثر خود می‌دانست اما اعتقاد داشت که وقتی فیلمنامه یکی از آثارش نوشته می‌شود، فیلمبرداری آن برایش امری ملال‌آور است.

این فیلمنامه را جان مایکل هیز بر اساس داستان کوتاهی از ویلیام آیریش نوشته است. در بخش دوم این کتاب، استفان شارف، نویسنده آثاری مانند عناصر ساختاری سینمای هیچکاک (با ترجمه مترجم کتاب حاضر) که سال‌های پیش نیز به ایران سفر کرده بود، فیلم‌نامه «پنجره عقبی» را به شکل فنی و نما به نما همراه با زمان هر نما و توضیحات فنی به نگارش درآورده و نما به نمای فیلم را تحلیل کرده است.

در واقع این کتاب نه تنها برای آن هایی که دستی به قلم دارند، بلکه کسانی که فیلم می‌سازند، کتابی کاربردی است. فیلمنامه «پنجره عقبی» به تازگی در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با بهای ۲۲ هزار تومان منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

57243




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««پنجره عقبی» آلفرد هیچکاک در بازار کتاب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..