تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری کنفرانس وحدت مسلمین در افریقای جنوبی

یکشنبه، 13 فروردین 1396 ساعت 20:462017-04-02سياسي

کنفرانس وحدت مسلمین با حضور مسلمانان شیعه وسنی افریقای جنوبی به همت موسسه خدمات اسلامی و مرکز اسلامی آفریقای جنوبی و با پیام آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، متن پیام آیت الله اراکی که توسط حجت الاسلام والمسلمین جهانگیری قرائت شد، به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین والصلاه علی محمد وآله الطاهرین و اصحابه المؤمنین و المیامین برپایی کنگره وحدت اسلامی در افریقای جنوبی اقدام بسیار مبارکی است و پاسخی است به یکی از مهمترین نیازهای جامعه بشر به ویژه جامعه اسلامی معاصر، اینجانب از همه دست اندرکاران این اجتماع بزرگ قدردانی و تشکر می کنم.

بنابر آنچه در قرآن کریم آمده است إِنَّ هٰذِهِ أُمَّتُکُم أُمَّهً واحِدَهً وَأَنا رَبُّکُم فَاعبُدونِ هدف همه پیامبران در طول تاریخ ایجاد وحدت در جامعه بشر در سایه ایمان به خدا و اطاعت از فرمان او بوده است و حقیقت این است که وحدت جامعه بشر جز در پرتو ایمان به خدا و اطاعت از فرمان او محقق نمی شود.

رسول اعظم محمد مصطفی خاتم رسل و پیامبران الهی (ص)جامعه ای واحد و یک دل را بر مبنای شریعت عدل الهی برپا ساخت تا آنجا که خداوند در وصف این جامعه فرمود: کُنْتُمْ خَیْرَ أُمَّهٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ متأسفانه پس از دوران نخستین اسلامی به تدریج طاغوت ها بر سرنوشت جامعه اسلامی حاکم شدند و جامعه اسلامی را به تباهی کشاندند.

حکومت طاغوت های اموی و عباسی و دیگران بر جامعه اسلامی در نتیجه اختلافاتی بود که در میان جامعه اسلامی رخ داد، امروز نیز سلطه استعمارگران بر مقدرات و سرنوشت جامعه اسلامی، ایجاد گروههای ترور و وحشت، پراکنده ساختن بذر فتنه و ترویج تکفیر و فتاوای قتل و مسلمین نتیجه همان اختلافاتی است که در حال حاضر عمدتا از سوی دشمنان اسلام بویژه دولت اسراییل تغذیه و پشتیبانی می شود.

امروز وظیفه همه علما و مصلحان جهان بشر بویژه جهان اسلام تلاش همه جانبه در جهت همگرایی و وحدت است و نیز تلاش در جهت طرد و منزوی کردن گروهها و جریانات تکفیری و فتنه انگیز و تروریستی است.

از خدای متعال برای همه جوامع بشری بویژه جامعه مسلمین صلح و آرامش و محبت و وحدت و همدلی را آرزومندم.

در این کنفرانس که با استقبال گسترده مسلمانان و بامشارکت سازمانهای اسلامی شیعه وسنی در این کشور برگزار شد نمایندگان سازمانهای مشارکت کننده سخنرانی کردند.

پروفسور "عبدالله دیدات" آموزش دیده دانشگاه الازهر و استاد دانشگاه ویتز آفریقای جنوبی با اشاره به تفکرات مرحوم اقبال لاهوری اختلافات امت اسلامی را دلیل عمده نفوذ دشمنان اسلام دانست و با اشاره به شعری از اقبال علاج درد امت اسلامی را وحدت جامعه اسلامی دانست.

"هارون عزیز" پروفسور دانشگاه ژوهانسبورگ از مبارزان هم بند نلسون ماندلا به سیر تاریخی پیدایش اختلافات در جامعه اسلامی از یکصد سال پیش تا اکنون پرداخت و دست پنهان انگیس وآمریکارا دراین اختلافات محرز دانست.

حجت الاسلام و المسلمین "رادمرد" رییس جامعه المصطفی شعبه ژوهانسبورگ نیز با طبیعی دانستن اختلافات در جهان خلقت اصل وجود تفاوت ها در جهان و طبیعت و جامعه انسانی را ضروری دانست وافزود این اختلافات و تفاوت ها باید باعث پیشرفت جامعه بشری باشد نه درگیری آنها.

حجت الاسلام "سید عبدالله حسینی" مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب آخرین سخنران این مراسم بود که با بیان خاطره ای ازحضرت امام و مقام معظم رهبری به تشریح منش وحدت گرایانه آنان جمله معروف حضرت امام را برای حضار قرائت کرد: اگر مسلمانان هر کدام یک سطل آب بسوی اسراییل بریزند اسراییل را آب خواهد برد.

در پایان مراسم دعای وحدت توسط شرکت کنندگان شیعه وسنی قرائت گردید.

در این مراسم نمایندگانی از سفارت جمهوری اسلامی و جامعه المصطفی و مسجد ابوبکر الصدیق و مرکزتحقیقات اسلامی کیپ تاون مشارکت داشتند.


کلید واژه ها: اسلام - جامعه اسلامی - اسلامی - جامعه - افریقای جنوبی - وحدت - آفریقای جنوبی - برگزار - کنفرانس - مسلمانان - جهان - پیام - آیت الله - دانشگاه - دانشگاه الازهر - استاد دانشگاه - مرکز اسلامی - تکفیر - امروز - محمد - ترور - شیعه - خبرگزاری - جهانگیری - سخنرانی - اسراییل - فرهنگی - تکفیری - نخستین - الازهر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری کنفرانس وحدت مسلمین در افریقای جنوبی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..