تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اصلی ترین دلیل رکود کشور انتظار کاذب از برجام است/ ناکارآمدی مدیران دلیل بیکاری ۲۰ درصدی در گیلان است

ساعت: 20:21 منتشر شده در مورخ: 1396/01/13 شناسه خبر: 1074396

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس گفت: یکی از اصلی ترین دلایل رکود موجود در اقتصاد کشور انتظار کاذب ناشی از کارآمدی برجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، مهرداد بذرپاش نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همایش گفتمان انقلاب اسلامی اظهار داشت: اصلی ترین خطری که جمهوری اسلامی را تهدید می کند، ناکارآمدی است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با عملکرد فعلی مسئولان مردم به این نتیجه می رسند که جمهوری اسلامی پس از ۳۸ سال نتوانسته است نسخه ی خوبی برای مردم بپیچد.

وی ضمن اشاره به سخنان دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب گیلان گفت: اینکه در زیر پوسته ی سبز استان گیلان نرخ بیکاری ۲۰ درصد باشد قابل قبول نیست، اصلی ترین مشکل جوانان رشتی ایستادن کنار خیابان و رشد بیکاری در این استان است.

بذر پاش به تسهیلات میلیاردی بانک ها و بودجه های شهرداری ها خاطر نشان کرد: ما هزاران میلیارد تومان در کشور بودجه هزینه می کنیم؛ سرانه ی این بودجه با ۸۰ میلیون جمعیت چقدر می شود؟

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه ابزارهای تخریب جمهوری اسلامی افزایش یافته است گفت: امروز جنگ تمام عیار دشمن به کف خیابان ها آمده است و بسیاری از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان با مردم حرف می زنند در حالی که در گذشته ما با دو شبکه ی تلویزیونی با مردم سخن می گفتیم.

وی با اشاره به اینکه مشکل کشور ما فقط انتخابات نیست تصریح کرد: دانشگاهها توسعه پیدا کرده اند اند تا مشکلات کشور بر طرف شود، اما آیا با این همه افزایش دانشجو مشکلات کشور از پیش کمتر شده است؟

بذرپاش افزایش دانشگاهها را هم طراز افزایش مشکلات کشور دانست و افزود: مقالات ISI بد نیست و باید بتوانیم به کمک آن مشکلات خود را حل کنیم اما با ذهن جوانان کشور خودمان برای کانادا و آمریکا و کشورهای اروپایی خرج و مشکلات آنها را حل می کنیم.

وی بخش کثیری از مشکل کشور را به ساختارها و روش ها نسبت داد و افزود: صدور یک مجوز ساده صدها روز طول می کشد و همین مسئله زمینه ی رشوه و بیکاری خواهد شد.

بذرپاش ادامه داد: چگونه ما ریگی را از آسمان پایین می آوریم اما امروز یک صد هزار میلیارد کالای قاچاق از مرزهای ما وارد می شود و این نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر را بیکار می کند.

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس متذکر شد: اگر هزار تومان به کسی بدهی و ۱۲۰۰ تومان دریافت کنی ربا خوار میشوی اما بانک ها با سودهای بی شمارخود علنا ربا میگیرند اما کسی چیزی نمیگوید.

معاون رئیس جمهور سابق با بیان اینکه ۷ درصد تسهیلات بانکی را می توان به مسئله ازدواج اختصاص داد ظهار کرد: در این صورت می توانیم به زوج ها ۵۰ میلیون تومان وام ازدواج بدهیم که در برخی استان ها مشکلات اصلی جوانان را حل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه جابجایی منابع در تسهیلات قرض الحسنه تنها مصوبه ی بانک مرکزی را می طلبد گفت: مشکلات فقط وام نیست بلکه مشکل «جدی» کشور مشکل وام است!

بذرپاش دلیل همراه نشدن مردم با انقلاب را حرکت نا متعادل مسئولین پس از انقلاب دانست و افزود: نه لیبرال ها و سوسیالیست ها و چپ و راستی ها نمی توانند به سخنان امام خرده بگیرند، این عدم حرکت درست برخی است که دیدگاه مردم را تغییر می دهد.

بذر پاش ادامه داد: ما باید برای کارآمد تر کردن کشور تلاش کنیم،امروز کشور در حوزه ی اقتصادی مشکلی اساسی دارد و آن هم عدم نقدینگی است که به ۱۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و کسی نمی داند این پول در کدام بخش دپو شده است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با طرح این سوال که رشد ۱۵۰ درصدی نقدینگی کجا هزینه شده است گفت: مبلغ ۶۰۰ هزار میلیارد تومان در بانک ها بلوکه شده است، ۴۶۰ هزار میلیارد نیز نو و کهنه شدن وام های قدیم است و تنها ۴۰ هزار میلیارد به وام ها و نیازهای جدید اختصاص پیدا می کند.

وی یکی از اصلی ترین دلایل رکود را انتظار بیهوده از برجام دانست و اظهار کرد: ما برای شارژ اقتصاد ۳۰۰ هزار میلیارد نیاز داریم و منابعش کاملا در بانک ها موجود است، این دولت بابت پولهای بلوکه شده در خارج از کشور اقدام به چاپ اسکناس کرده است!

معاون رئیس جمهور سابق سه دلیل برای رکود کشور انتظار کاذب ایجاد شده ناشی از برجام دانست و تصریح کرد: دلیل دیگر موضوع مسکن است، ۱۰۰ درصد عوامل مسکن در داخل کشور است و شغل ایجاد خواهد کرد، البته نباید مسکن مهر تبدیل به این شود که افراد احساس حقارت کنند.

بذرپاش با بیان اینکه حکومت موظف به مسکن دار کردن مردم است افزود: رونق بخش مسکن یکی از راههای خروج از رکود است، دلیل آخر نیز واردات کالای قاچاق است.

وی ادامه داد: هرچه سطح واردات پایین بیاید تولید افزایش خواهد یافت، برش بازار بیش از دو سوم از کالای وارداتی هزینه می شود و اینگونه اشتغال صدمه خواهد دید،

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه در دنیا برای جلوگیری از قاچاق مرزها را نمی بندند گفت: برای خروج از رکود این سه اقدام اصلی می تواند مفید به فایده باشد.

وی با بیان اینکه جلساتی در جبهه برگزار شده است گفت: آقای جلیلی از عناصر اصلی انقلاب بوده و حتما باید در جبهه حضور داشته باشند و ان شالله اینگونه خواهد شد.

بذرپاش با بیان اینکه طرح تحول بانکی به این دولت یا دولت قبل مربوط نیست اذعان کرد: آقای احمدی نژاد سود بانک ها را ۱۲ درصد کرد اما به دو هفته نکشید که فشارهای بانک ها سود را به ۱۸ درصد رساندند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اصلی ترین دلیل رکود کشور انتظار کاذب از برجام است/ ناکارآمدی مدیران دلیل بیکاری ۲۰ درصدی در گیلان است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..