تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درگیری‌های شدید در جبهه «قابون»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم در دمشق، درگیری‌های شدید میان نیروهای  ارتش و گروه‌های  تروریستی در محله «القابون» واقع در شمال شرقی پایتخت ازسرگرفته شد و مواضع تروریست‌ها و استحکامات آنها هدف حملات موشکی گسترده قرار گرفته است.

نیروهای ارتش سوریه از سمت جنوب غربی وارد ساختمان‌های محله القابون شده که در نتیجه آن تروریست‌های تکفیری به خطوط پشتی گریخته‌اند تا به این ترتیب ارتش دامنه نفوذ خود در منطقه المزارع را گسترش داده و محله القابون را به طور کامل در محاصره خود قرار دهد.

یک منبع میدانی از پیشروی جدید ارتش در محور مسجد الحسین در محله القابون همزمان با قرار گرفتن تروریست‌های مستقر در  خیابان الحافظ در سمت برزه در تیررس نیروهای ارتش خبر داد.

به گفته این منبع، نیروهای ارتش چندین تونل را که محله القابون را به شهر «عربین»‌درعمق  غوطه شرقی وصل می‌کرد و  راه‌های کمک‌رسانی به تروریست‌ها به شمار می‌رفت، منهدم کردند.

نیروهای ارتش سوریه عملیات نظامی خود در جبهه القابون در شرق دمشق را پس از ساماندهی اوضاع میدانی در جبهه جوبر از چندین محور از سرگرفته اند.  تروریست‌های تکفیری به سرکردگی جبهه النصره اخیرا حملات گسترده‌ای در جبهه جوبر انجام  داده بودند که در نهایت به شکست و تلفات سنگین آنها منجر شد.

در شمال سوریه هم نیروهای ارتش ایست‌های «أبو عبیدة و الشلیوط» در حومه شمالی حماه را از تروریست‌های تکفیری بازپس گرفتند و به تثبیت مواضع خود پرداختند. تپه «فلیلفة» و انبارهای «خطاب» هم در همین محور آزاد شد.

به گفته این منبع، نیروهای ارتش سوریه طی دو روز گذشته، 75 درصد مناطقی را که گروه‌های تروریستی در حملات اخیرشان به حومه شمالی حماه اشغال کرده بودند، آزاد کرده و به پاتک خود برای بازپس‌گیری مناطق باقی‌مانده ادامه می‌دهند.

این منبع افزود درگیری‌ها به هلاکت صدها تروریست و زخمی شدن شمار دیگری از آنها منجر شده است که از جمله کشته‌شدگان می‌توان به ابوفهد العنزی موسوم به امیر اردوگاه‌های آموزش در هیئت تحریرالشام(جبهه النصره) و محمد احمد جولاق از سرکردگان این باند و ابوریاق الترکستانی از همدستان عبدالله المحیسنی سعودی و سرکرده الحزب  الترکستانی و عبدالرحمن عبدالله دعید تروریست سعودی اشاره کرد.

وزارت دفاع روسیه هم از هلاکت 2100 تروریست در جریان عملیات نیروهای ارتش سوریه در محورهای حومه شمالی حماه خبر داده است، جنگنده‌های روسی به پشتیبانی گسترده از عملیات ارتش پرداختند.

نیروهای ارتش سوریه در حال حاضر برای بازگشایی جاده استراتژیک «حماة – محردة» و کشف و خنثی‌سازی مین‌ها و بمب‌های کارگذاشته شده از سوی تروریست‌ها تلاش می‌کنند.

خبر دیگر اینکه عملیات اخراج سومین گروه از تروریست‌های محله «الوعر حمص» با خروج 1860 نفر  به سمت حومه  ادلب پایان یافت و آخرین گروه هم طی دو هفته دیگر از این محله اخراج خواهند شد.

به گفته منابع محلی در استان حمص از ماه آینده میلادی روند زندگی عادی به این محله پس از پاکسازی کامل آن از لوث تروریسم بازخواهد گذشت و عملیات بازسازی و ازسرگیری فعالیت‌های نهادهای دولتی آغاز خواهد شد تا به این ترتیب شهر حمص به شهری عاری از وجود گروه‌های تروریستی و  فعالیت‌های مسلحانه تبدیل شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درگیری‌های شدید در جبهه «قابون»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..