تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بالاخره دونالد ترامپ گوشی همراه خود را تعویض کرد

مدت‌ها قبل و پس از آن که دونالد ترامپ به منسب ریاست جمهوری ایالات متحده رسید مقامات امنیتی آمریکا به او توصیه کردند که تلفن همراه خود را با یک تلفن امن تعویض کند. حالا پس از مدتی تقریبا طولانی خبرهای جدید از این حکایت دارد که سرانجام دونالد ترامپ گوشی قدیمی و اندرویدی خود را با یک گوشی هوشمند آیفون تعویض کرد.

دن اسکاوینو، مدیر شبکه‌های اجتماعی کاخ سفید، اخیرا توییتی منتشر کرد که در آن نوشته شده است “دونالد ترامپ از چند هفته‌ قبل از یک گوشی ساخت اپل استفاده می‌کند”. برای تایید این موضوع باید اشاره کنیم که توییت‌های ارسال‌ شده توسط شخص ترامپ با عنوان “ارسال‌شده با آیفون” علامت‌گذاری شده‌اند. کاربران توییتر هم به این نکته اشاره کرده‌اند که توییت‌های ترامپ در چند هفته‌ اخیر با یک آیفون ارسال شده‌اند اما مشخص نیست این توییت‌ها را واقعا خود ترامپ نوشته یا برخی کارکنان وی انجام این کار را بر عهده داشته‌اند.

پیش از این دونالد ترامپ به دلیل استفاده از یک گوشی هوشمند قدیمی و ناامن اندرویدی (که گفته شده گلکسی اس 3 یا اس 4 سامسونگ بوده) در جایگاه بالاترین سمت سیاسی کشور آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته بود. در ابتدا تصور می‌شد ترامپ پیش از شروع به کار گوشی اندرویدی خود را تحویل داده است اما 5 روز بعد مشخص شد که وی از همان گوشی هوشمند برای ارسال توییت‌هایش استفاده می‌کند. گوشی مورد علاقه‌ ترامپ باعث نگرانی اعضا کنگره و حتی سناتورها شده بود؛ به‌طوری که دو نفر از آن‌ها در ماه فوریه‌ سال جاری نامه‌ای به جیم متیز، وزیر دفاع آمریکا نوشتند. شکایت آن‌ها شامل دو بخش بود: اول این‌که گوشی مورد بحث هنوز توسط رئیس جمهور آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد و دوم این‌که گوشی ناامنی که ترامپ استفاده می‌کند در واقع یک دعوت‌ نامه‌ برای هکرها است. این مورد وقتی اهمیت بیشتری پیدا کرد که تصویری از ترامپ منتشر شد و وی را در حال استفاده از فلش گوشی برای روشن کردن جزئیات جلسه‌ امنیتی مربوط به پرتاب موشک‌های کره‌ی شمالی نشان می‌داد.

البته این اصرار ترامپ در عدم تعویض گوشی‌، نگرش وی به اپل را به‌ طور واضح مشخص می‌کند. رئیس جمهور کنونی ایالات متحده‌ آمریکا در کمپین‌های انتخاباتی خود محصولات کمپانی اپل را تحریم کرده و برای تایید این موضوع به عدم همکاری اپل در رمزگشایی قفل گوشی آیفون مربوط به تیراندازی‌های سن برناردینو در سال گذشته اشاره کرده است. ترامپ در سخنرانی ماه فوریه‌ 2016 گفت وی از گوشی‌های هوشمند هر دو کمپانی سامسونگ و اپل استفاده کرده است اما از آن‌جا که اپل به درخواست‌های FBI توجهی نداشته او نیز آیفون خود را کنار گذاشته است. لازم به ذکر است که اپل بارها به درخواست‌های دولت آمریکا مبنی بر دسترسی به گوشی‌های هوشمند افراد مختلف پاسخ منفی داده است.

شاید آیفون جدید ترامپ نسبت به گوشی قدیمی‌ اندرویدی وی امنیت بیش‌تری داشته باشد اما قطعا این گوشی‌ جدید نیز بدون مسائل امنیتی نیست. گوشی‌های هوشمند اپل هم‌چنان طعمه‌ برخی هکرها هستند. هم‌چنین از آن‌جا که امروزه بسیاری از افراد قدرتمند سراسر جهان از گوشی آیفون استفاده می‌کنند مسلما هکرها اهداف بسیار مهم‌تری برای نفوذ دارند. مخصوصا زمانی که آیفون مورد استفاده توسط این اشخاص جزو مدل‌های قدیمی‌تر این گوشی باشد.

جواد بالویی

۱۹ سالمه اهل مازندران و ساری. دنیای فناوری رو خیلی دوست دارم و ازش لذت می‌برم...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بالاخره دونالد ترامپ گوشی همراه خود را تعویض کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..