تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رنگ آبی امسال نماد اوتیسم شد + تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ مقامات سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۷ میلادی تصمیم گرفتند برای بیماری اوتیسم روز جهانی تعیین کنند تا در آن روز در خصوص این بیماری اطلاع رسانی بیشتری صورت دهند. در نهایت در سال ۲۰۰۸ روز ۲ آوریل هر سال به عنوان روز جهانی اوتیسم انتخاب شد. رنگ آبی امسال نماد اوتیسم شد + تصاویر

بیماری اوتیسم از بدو تولد در افراد به دلایل مختلف ایجاد و معمولاً نشانه‌های آن از ۳ سالگی یا حتی زودتر ظاهر می‌شود.

این بیماری نوعی معلولیت ذهنی است که متاسفانه درمان ندارد و بر روی مغز اثرات منفی می‌گذارد و سبب مشکلاتی در تعاملات اجتماعی فرد با سایرین، ناتوانی در برقراری ارتباط‌های کلامی و غیر کلامی، انجام رفتارهای محدود و تکراری اعضای بدن به ویژه دست ها، سختی در یادگیری مطالب و حتی رشد می‌شود.

اوتیسم در دختران شایع‌تر از پسران است و در همه نژاد‌ها و مناطق جغرافیایی زمین به چشم می‌خورد.

ابتلای کودک به این بیماری، زندگی او و اعضای خانواده‌اش اثر را تحت تاثیر قرار می‌دهد چرا که فرد مبتلا، اعضای خانواده و نزدیکان او نیاز به حمایت، آموزش، پشتیبانی و آشنایی با جدیدترین شیوه‌های درمانی دارند تا بهتر بتوانند زندگی کنند و دچار آسیب‌های روحی و جسمی نشوند.

در روز جهانی اوتیسم امسال، افراد و گروه‌های NGO که مسئولیت اطلاع رسانی در خصوص اوتیسم را بر عهده دارند، لباس‌های آبی به تن می‌کنند تا به سایر مردم درباره این بیماری هشدارهای لازم را دهند.

همچنین بسیاری از بنا‌ها و ساختمان‌های مشهور دنیا از جمله کاخ سفید آمریکا، مرکز تجارت راکفلر، شهر باستانی پترا در کشور اردن، مجسمه واقع در شهر ریو دوژانیروی برزیل، بلند‌ترین برج کشور کانادا و ورزشگاه فوتبالی در شهر لندن انگستان همگی با نور آبی در این شب برای حمایت از بیماران اوتیسمی تزئین می‌شوند.

رنگ آبی امسال نماد اوتیسم شد + تصاویر

در روز جهانی اوتیسم کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی، ارائه مراقبت‌های بهداشتی به والدین و اطرافیان کودک و همچین برپایی نمایشگاه هایی از تولیدات کودکان مبتلا به این بیماری برگزار می‌شود.

کارشناسان هنوز به طور دقیق نتوانسته اند علت بروز این بیماری را پیدا کنند، اما عواملی، چون فاکتورهای ژنتیکی، سن مادر، نوع تغذیه، آلودگی هوا و محل زیست مادر، استفاده از مواد شیمیایی و مواردی از این دست در بروز این بیماری موثر است.

منبع: Autismspeaks

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رنگ آبی امسال نماد اوتیسم شد + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..