تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تنظیم خواب در بارداری، چگونه امکان دارد؟

در طی نیمه اول دوران بارداری٬ خوابیدن به یک سمت (سمت چپ) میتواند تمرین خوبی باشد تا کم کم به این شکل خوابیدن عادت کنید. خوابیدن به سمت چپ موجب افزایش جریان خون و مواد مغذی به جفت می شود. این مساله هم چنین باعث بهبود عملکرد کلیه ها در دفع مواد و مایعات زاید از بدن میشود که متعاقب آن باعث کاهش تورم در قسمت پا (بخصوص قوزک پا) و دست ها میشود. خوابیدن به سمت راست نیز خوب است. احتمالا تغییر از سمت راست به چپ و بالعکس میتواند برایتان مفید و سبب احساس راحتی بیشتری شود.

البته اگر ناگهان از خوب بیدار شدید و متوجه شدید که به پشت یا شکم خوابیده اید نگران نشوید! درواقع آسیبی به نوزادتان وارد نشده٬ فقط به یک سمت برگردید و به استراحتتان ادامه دهید. اینجا بعضی از راه کارهایی که خانم ها در طی دوران حاملگی برای داشتن احساس راحتی بیشتر در هنگام خواب به کار بسته اند٬ اشاره میکنیم :

- در تخت خوابتان روی پهلوی چپ دراز بکشید و زانوهایتان را به شکلی خم کنید که بالشی در بین دو زانویتان نگه داشته باشید; بالش دیگری را نیز زیر شکمتان قرار دهید; همچنین میتوانید بالشی را نیز در قسمت پشت برای راحتی بیشتر قرار دهید.

- درضمن میتوانید بالش های مخصوص زایمان را خریداری کنید٬ اگه چه همین بالش های معمولی نیز مناسب اند.

- سعی کنید در هنگام خواب قسمت بالا تنه خود را از قسمت پایین تنه بالاتر نگه دارید; زیرا که این حالت میتواند کمک موثری در بهبود عوارضی چون تنگی نفس یا سوزش معده باشد.

- در سه ماهه سوم دوران حاملگی٬ پوشیدن لباس خواب کرست دار و کمربند حاملگی میتواند کمک زیادی به تخفیف در ناحیه شکمی و پشتتان برسانید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تنظیم خواب در بارداری، چگونه امکان دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..