تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ورزشکارانی که نماینده می شوند/ ستارگان فوتبال سلسائو در پارلمان

این روزها در رسانه های کشورمان صحبت های فراوانی درباره کاندید شدن ورزشکاران و داوران مختلف برای حضور در شورای شهر به گوش می رسد.

به گزارش کاپ، مساله ورود ورزشکاران به عالم سیاست، چیزی است که تنها به ایران محدود نیست و هر از چند گاهی در برخی کشورهای دیگر نیز، شاهد ورود بزرگان ورزش به سیاست هستیم. از جمله این کشورها برزیل است. جلسات پارلمان برزیل در ساختمان کنگره ملّی در شهر برازیلیا برگزار می‌شود. مجلس این کشور که خانه نمایندگان نام دارد، از 500  عضو تشکیل شده که هرکدام نماینده ایالتی از ایالتهای برزیل هستند. در میان نمایندگان مجلس برزیل، دو چهره و دو نام آشنا دیده می‌شود. آنها لباس‌های ورزشی خودشان را با کت و شلوار و کراوات عوض کردند که برای پارلمان، مناسب‌تر است.

برزیل به ورزشکاران نماینده نیاز دارد!

دانرلی دهینترهولز نماینده مجلس می‌گوید: برزیل، به کسانی مثل روماریو، به‌به تو و من احتیاج دارد. کسانی که علاوه بر سابقه بازی فوتبال،‌ می‌توانند فکر هم بکنند. من می‌دانم که بسیاری از مردم به خاطر کارهایی که در گذشته و در زندگی ورزشی‌ام انجام داده‌ام به من رأی داده‌اند. ولی هرگز فکر نمی‌کردم آن همه رأی بیاورم و به عنوان یکی از پنج نماینده اول ایالت خودم انتخاب شوم. از این بابت خوشحالم ولی در عین حال، مسؤولیت سنگینی که بر دوش دارم، مرا نگران می‌کند. زیرا تنها این مهم نیست که به چه چیزی باور دارم یا این‌که دوست دارم در دنیای سیاست، چه کاری انجام دهم. زندگی من پر از چالش‌های مختلف بوده و این نیز چالشی دیگر است. امیدوارم بتوانم از این چالش نیز موفق بیرون آیم.

ورزشکارانی که نماینده می شوند/ ستارگان فوتبال سلسائو در پارلمان

فوتبالیستی با 170 هزار رای

دانرلی دروازه‌بان سابق تیم گرمیو است که در سال 1993  با این تیم برای برگزاری دو بازی دوستانه مقابل تیم ملّی ایران به کشورمان سفر کرد. او دو سال بعد با گرمیو موفق به فتح جام لیبرتادورس شد. او در سال 2010  به عنوان نماینده ایالت ریوگرانده دو سول انتخاب شد. این نماینده 41  ساله با به دست آوردن 170 هزار رأی به مجلس نمایندگان برزیل راه یافته و این تعداد رأی برای یک ورزشکار پیشکسوت رکورد محسوب می‌شود او می‌گوید:

من معتقدم از طریق ورزش می‌توان آموزش را ترویج کرد و بچه‌‌ها را به مدارس بازگرداند. این چیزی است که برزیل به آن احتیاج دارد و در حال حاضر ما از این جنبه دچار مشکلات اساسی هستیم. وضع آموزش در برزیل باید بهبود پیدا کند و به نظر من، ورزش ابزار فوق‌العاده‌ای برای این کار است. ضمن این که مشکل بهداشت و سلامت را نیز نباید فراموش کرد. هرچقدر افراد بیشتری فرصت ورزش و بازی کردن داشته باشد و نفرات بیشتری در میادین و باشگاه‌های ورزشی حضور یابند، از تعداد بیماران کشور کاسته خواهد شد و افراد کمتری در بیمارستان‌‌ها صف خواهند بست. این نیز یکی از مسائل مهم برزیل کنونی است. این وضعیتی است که ما قصد داریم تغییر بدهیم. ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا به موفقیت برسیم.

سناتوری به نام روماریو

اما دیگر فوتبالیست سیاسنمدار برزیل چه کسی است؟ یک نسل پیش بود که روماریو از زاغه‌نشین‌های برزیل بیرون آمد و به یکی از غول‌های فوتبال دنیا بدل شد. او قهرمان جام جهانی 1994  و فوتبالیست سال دنیا شد. امّا روماریو در سال 2010  به عنوان نماینده وارد پارلمان برزیل شد و از پنجم اکتبر 2014 نیز با بیشترین رای ثبت شده در تاریخ ایالت ریو، سناتور شد.

این قهرمان 48  ساله نماینده ریودوژانیرو از حزب سوسیالیست است. روماریو به یکی از سریع‌ترین قانون‌گذاران برزیل تبدیل شد و «حمایت از حقوق معلولان» را به عنوان یکی از نخستین اهداف خود،‌ مطرح کرده است. روماریو به این منظور، به صورت منظم اقدام به برگزاری مسابقات خیریه می‌کند و بسیاری از چهره‌های شناخته شده در این کار با وی همکاری می‌کنند.

صدای مردم بیمار در برازیلیا

ناگفته نماند که در برزیل، 40 میلیون کودک با نیازهای خاص، زندگی می‌کنند. ششمین فرزند روماریو نیز به صورت مادرزاد به «سندروم دان» مبتلا است و یکی از این چهل میلیون کودک به شمار می‌آید. فرزندی که بزرگ کردن او، چشمان روماریو را به دنیای جدید باز کرد و سبب شد که روماریو علاقه‌مند شود تا به این دسته از کودکان کمک کند. سیاست از دید روماریو، راهی است برای استفاده از شهرت در جهت دستیابی به هدفی باارزش. روماریو در همان سال نخست حضور در پارلمان، دهها طرح را به مجلس ارائه داده است. اما از دید روماریو، مشکلات برزیل، چه مسائلی هستند؟ او می گوید:

واقعیت این است که در کشور ما مشکلات زیادی وجود دارد. به نظر من، یکی از مشکلات جامعه این است که مردم برزیل هنوز به این افراد احترام نمی‌گذارند و دلیل اصلی این رفتار پیشداوری است. امّا خدا را شکر که طی ایام اخیر، سیاست‌های ثبتی در پیش گرفته شده است. سیاست‌هایی که به مردم کمک کرده تا درک کنند این افراد "بیمار نیستند" بلکه "خاص هستند" چیزی که این آدمها را خوشحال می‌کند، پذیرفته شدن در جامعه است. آنها می‌خواهند که جامعه به آنها فضا بدهد و به آنها توجه کند. من تلاش می‌کنم که مردم را متوجه این موضوع کنم این مسأله، مبارزه و هدف اصلی من است. من صدای این افراد در برازیلیا هستم و به خاطر آنهاست که مشغول این مبارزه هستم آنها دلیل ورود من به دنیای سیاست بودند. مطمئن هستم هنوز کارهای زیادی باقی مانده است که می‌توانم برایشان انجام دهم. من امیدوارم با کمک دیگران بتوانیم شرایط زندگی را بهبود بخشیم.»

روماریو و دانرلی که زمانی در مستطیل سبز قهرمان بودند، حالا در بیرون از زمین فوتبال نیز چهره‌هایی تأثیرگذار هستند.





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ورزشکارانی که نماینده می شوند/ ستارگان فوتبال سلسائو در پارلمان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..