تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جماعت «الأحرار» مسئولیت انفجار مرگبار پاکستان را برعهده گرفت

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از پایگاه خبری «المصری الیوم»، جماعت تکفیری ـ تروریستی «الأحرار» که از شاخه‌های منشعب‌شده از جنبش طالبان پاکستان است، مسئولیت انفجار امروز در شهر «پاچنار» واقع در شمال غرب پاکستان را برعهده گرفت.

«ساجد حسین توری»، عضو مجلس سنای پاکستان و از ساکنان شهر پاچنار در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی آلمان در این باره گفت: این انفجار در مقابل یک مسجد متعلق به شیعیان رخ داد.

دولت محلی پاچنار نیز اعلام کرد که در این انفجار حداقل ۱۵ نفر کشته شده‌اند.

پایگاه خبری «شفقنا» نیز به نقل از شبکه خبری «جئو تی وی» پاکستان گزارش داد: مسئولان محلی «مناطق قبیله‌ای فدرال» در شمال غرب این کشور صبح امروز، ۱۱ فروردین‌ماه، اعلام کردند که وقوع یک انفجار در یکی از شهرهای این منطقه خودمختار و مرزی دست کم ۲۲ کشته و بیش از ۷۰ زخمی بر جای گذاشته است.

بر اساس این گزارش، این انفجار در یک منطقه شلوغ شهر «پاراچنار»، مرکز شهرستان «کُرَّم» که بزرگ‌ترین شهر مناطق قبیله‌ای فدرال به شمار می‌آید و بیشتر ساکنان آن نیز شیعه هستند، روی داده و این منطقه هنگام وقوع انفجار نیز بیش از پیش شلوغ بوده چرا که اهالی مناطق دیگر برای اقامه نماز جمعه بدان جا آمده بودند.

در همین راستا نیز، «ساجد حسین توری»، عضو مجلس سنای پاکستان که در محل وقوع انفجار پاراچنار حاضر بود، در گفت‌و‌گو با «جئو تی وی» شمار قربانیان انفجار را دست کم ۱۱ کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی اعلام کرد.

شاهدان عینی در شهر پاراچنار نیز در این باره اعلام کردند که یک فرد ناشناس خودروی خود را در نزدیکی یک حسینیه شیعیان پارک کرده و دقایقی پس از آن انفجار روی داده است.

در همین حال، زخمی‌های انفجار پاراچنار که در نزدیکی مرز افغانستان واقع شده و در تمامی بیمارستان‌های آن وضعیت اضطراری اعلام شده، به بیمارستانی انتقال یافته‌اند که ۱۱۵ سال از ساخت آن می‌گذرد و به دلیل کمبود شدید امکانات مورد نیاز، در شرایط بدی قرار دارد.

بر همین اساس نیز، نیروهای ارتش پاکستان به عملیات امداد و نجات پیوسته و یک بالگرد ارتش نیز برای انتقال زخمی‌ها به محل وقوع انفجار اعزام شده چرا که وضعیت ۱۰ تا ۱۵ تن از آنها وخیم گزارش شده و به احتمال زیاد برای درمان باید به شهر «پیشاور»، مرکز ایالت مرزی خیبر پختونخوا در شرق مناطق قبیله‌ای فدرال منتقل شوند.

«نواز شریف»، نخست وزیر پاکستان نیز ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی پاراچنار، ادامه تلاش‌های دولت برای ریشه‌کن کردن تروریسم در این کشور را مورد تاکید قرار داده و به خانواده‌های قربانیان این انفجار تسلیت گفته و برای زخمی‌ها نیز آرزوی شفای عاجل کرد.

شبکه خبری «سما تی وی» پاکستان نیز در این باره گزارش داد که دولت محلی انفجار پاراچنار را انتحاری اعلام کرده با این حال شاهدان عینی تأکید دارند که عاملان این حمله تروریستی بیش از یک نفر بوده و به سوی مردم نیز تیراندازی کرده‌اند.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز به نقل از یک مسئول محلی، شمار قربانیان انفجار شهر پاراچنار را دست کم پنج کشته و ۴۰ زخمی اعلام کرده و خبرگزاری فرانسه نیز از کشته شدن دست کم شش نفر و زخمی شدن ۵۰ نفر دیگر در نتیجه انفجار مذکور خبر داده است.

یادآور می‌شود که مناطق مختلف شهر پاراچنار پیش از این نیز شاهد وقوع انفجارهای خونین بوده جایی که در اوایل بهمن ماه سال گذشته انفجار در یک بازار این شهر دست کم ۲۵ کشته و بیش از ۶۵ زخمی بر جای گذاشت و همان بازار نیز در اواسط سال ۱۳۹۴ شاهد وقوع یک انفجار دیگر با دست کم ۲۵ کشته و ۷۰ زخمی بود.

ایکنا/222




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جماعت «الأحرار» مسئولیت انفجار مرگبار پاکستان را برعهده گرفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..