تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توصیه‌ام به روحانیون این است که بیش از 20 دقیقه حرف نزنید

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در نشست روحانیون و مداحان کاروانهای عتبات عالیات در کربلای معلی اظهار کرد: متأسفانه امروز در حوزه و دانشگاه، درس‌هایی می‌خوانیم که نه واجب است و نه مستحب و نه مشکل فرد یا جامعه‌ای را حل می‌کند حتی در رساله مراجع مطالبی هست که لزومی ندارد مانند شک بین دو و پنج که حتی هیچ جنی نیز چنین شکی نمی‌کند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: برخی قرآن نمی‌خوانند و برخی نیز به خیال عدم فهم قرآن از تدبر در قرآن می‌ترسند حال آنکه خداوند سبحان خود ما را به تدبر در قرآن فراخوانده است و اگرچه ما نمی‌توانیم به اندازه اهل بیت از قرآن بفهمیم اما بدانیم که همانطور که غواص از دریا بیش از سایر افراد دستاورد کسب می‌کند، هرکس در قرآن تدبر کند و عمیق‌تر بنگرد، دستاورد بیشتری به دست خواهد آورد.

وی خاطرنشان کرد: شهید محراب آیت‌الله مدنی یک روز سر درس گریست و گفت «مرتکب گناهی شده‌ام که تا حالا متوجه نبوده‌ام، دیشب فهمیدم این کار، گناه بوده است؛ پرسیدند: «آقا گناهت چه بوده؟»؛ گفت: «دقت کردم، دیدم جامع‌المقدمات، سیوطی، حاشیه، معالم، رسائل و مکاسب را سطر به سطر درس گرفته‌ام و مباحثه و مطالعه کرده‌ام اما برای فهم کتاب خدا، نه درس رفته‌ام و نه مباحثه کرده‌ام.»

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه درسهای رسائل، مکاسب، کفایه و ... را بخوانید اما عمرتان را در اختیار حوزه قرار ندهید، گفت: حوزه علمیه 17 هزار نفر طلبه دارد که کفایه خوانده‌اند، من نمی‌گویم که کفایه خوانده نشود، حرف من این است که چرا کفایه هست ولی قرآن نیست؟

قرائتی خطاب به روحانیون و مداحان کاروانها تاکید کرد: تصمیم بگیرید و برای تصمیم خود تفسیر قرآن را ببینید زیرا قرآن حرف به حرف و کلمه به کلمه‌اش نکته دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه در قرآن نقل شده که قریش در زمستان و تابستان به خاطر گرما و سرما مهاجرت کرده است، گفت: ما به خاطر گرما، سه ماه حوزه و دانشگاه‌ها را تعطیل می‌کنیم در حالی که می‌توانیم برای تحصیل به مناطق خوش آب و هوا برویم.

وی تصریح کرد: مردم برای شکم خود هجرت می‌کنند حال چگونه است که طلبه برای دانش و دین خود، راه نمی‌افتد و هجرت نمی‌کند بلکه ساده‌ترین راه را که تعطیلی در ایام تابستان است، بر می‌گزیند.

این معلم درس اخلاق با بیان اینکه وجود روحانی خط شکن برای رفع مشکلات و معضلات جامعه یک ضرورت است، گفت: جدی گرفتن قرآن برای سعادت دنیا و آخرت یک اصل است لذا روحانیون باید در زندگی خود قرآن را جدی بگیرند تا موجب شود مردم کلام الهی را در زندگی خود ساری و جاری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه داد: روحانیون باید نسبت به صرف وقت و عمر خود حساس باشند و متناسب با نیاز روز جامعه به مسائل دینی، مهارتهای خود را ارتقا دهند چرا که ارتقای توانمندی و مهارتهای فردی برای تبلیغ صحیح و قابل قبول اسلام توسط مبلغین و روحانیون، ضرورتی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی با تاکید براینکه روحانیون نباید بیان احکام و مسئله گفتن برای مردم را ساده بپندارند، گفت: توصیه من به روحانیون این است که کم حرف بزنید و بیش از 20 دقیقه حرف نزنید چرا که مردم در 20 دقیقه اول، به صحبتها دل می‌دهند و در 20 دقیقه دوم خسته می‌شوند و در 20 دقیقه آخر گوش و دل نمی‌دهند.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان این که تفسیر قرآن برای "للناس" باشد نه "للخواص" تصریح کرد: روحانیون باید از جزء جزء آیات قرآن، دستور‌العملهای اسلامی را استخراج و آنها رابه صورت شیوا بر روی منبرها بیان کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی ابراز کرد: به عنوان نمونه من برای یک آیه قران کریم، «و بالوالدین احسانا» 60 نکته استخراج کردم که متناسب با دادگاه خانواده است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته و در همین ایام، در یک برنامه تلویزیونی از آیات سوره مبارکه بقره، عمر امام زمان (عج) را توانستم استدلال کنم و این باعث شد تا رهبر انقلاب از من تشکر کنند.

قرائتی ادامه داد: بنده به عنوان یک طلبه اگر می‌خواهم به بهترین کتاب که کتب آیت‌الله مطهری است رجوع کنم، هزار سخنرانی بیشتر نمیتوانم از آنها استخراج کنم، در عین حال از قرآن کریم می‌توان هزاران هزار سخنرانی استخراج کرد چراکه اگر صبح آن را بخوانید یک چیز یاد خواهید گرفت و اگر شب آن را نگاه کنید چیز جدیدتری یاد خواهید گرفت.

رئیس ستاد اقامه نماز تصریح کرد: تفاسیر قرآن کریم با توجه به نیازهای جامعه باید هر دو سال تغییر پیدا کند و مطالب جدیدتری را با توجه به نیاز های جامعه به مردم برساند.
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توصیه‌ام به روحانیون این است که بیش از 20 دقیقه حرف نزنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..