تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واکنش سازمان ملل و فلسطینیان به ساخت یک شهرک صهیونیست‌نشین جدید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد گفت که این سازمان از اعلام ساخت شهرک‌های جدید در کرانه باختری، ابراز ناامیدی و نگرانی می‌کند.

وی تاکید کرد که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل هرگونه اقدامات یکجانبه مانند این اقدام که صلح را تهدید و راه حل تشکیل دو دولت را نابود می‌‌سازد، محکوم می‌کند.

دوجاریک افزود: گوترش بارها تاکید کرده است که اسرائیل و فلسطینی‌ها به جز زندگی در کنار هم در سایه صلح و امنیت  گزینه دیگری در اختیار ندارند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد اواخر دسامبر گذشته قطعنامه‌ شماره 2334 را به تصویب رساند. این قطعنامه شهرک‌سازی اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین را محکوم می‌کند.

از سوی دیگر حنان عشراوی سخنگوی کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین این تصمیم رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

وی افزود: دولت اسرائیل که مبتنی بر اشغالگری است، در روزی که فلسطینی‌ها چهل و یکمین روز زمین را گرامی داشته‌اند، از ساخت یک شهرک غیرقانونی دیگر خبر داده است.

عشراوی گفت: بعد از 41 سال سیاست‌های اسرائیل مبتنی بر سرقت است و تغییر نکرده است.

سخنگوی کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در ادامه اظهار داشت: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه ائتلافی نژادپرست و تندروی او به سیاست‌های استعماری و پاکسازی نژادی خود ادامه می‌دهند و این به مثابه نقض آشکار و عامدانه حقوق بشر فلسطین و استقلال و کرامت آن‌ها است.

وی از دبیرکل سازمان ملل خواست که اسرائیل را به اطاعت از قطعنامه‌های شورای امنیت از جمله قطعنامه 2334 شورای امنیت ملزم کند.

عشراوی گفت: وقت آن رسیده است که جامعه جهانی به جدیت برای صلح و عدالت تلاش کرده و اسرائیل را به دست برداشتن از ساخت شهرک‌های غیرقانونی و یکجانبانه ملزم کند.

کابینه رژیم صهیونیستی، روز پنجشنبه دستور ساخت یک شهرک یهودی‌نشین جدید در کرانه باختری رود اردن را صادر کرد.

براین اساس، در حالی کابنیه امنیتی اسرائیل با ساخت این شهرک جدید موافقت کرده است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم مشغول رایزنی با دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا بر سر ساخت و ساز شهرک‌های یهودی‌نشین در مناطق فلسطینی است.

طبق این گزارش، این شهرک جدید در منطقه «ایمک شیلو» ساخته خواهد شد. این در حالی بود که پیش از موافقت کابینه با ساخت شهرک جدید،‌ بنیامین نتانیاهو، روز پنجشنبه گفته بود: «من وعده داده بودم که یک شهرک جدید خواهیم ساخت و ما امروز به این وعده عمل کردیم.»

این اقدام کابینه رژیم صهیونیستی با اعتراض و محکومیت‌هایی از جانب فلسطینی‌ها همراه شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واکنش سازمان ملل و فلسطینیان به ساخت یک شهرک صهیونیست‌نشین جدید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..