تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمادگی کامل بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان در مقابله با بحران

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، محمودرضا میری اظهار داشت: شروع ناگهانی نوسانات برق در شبکه داخلی بیمارستان "رازی" سراوان می‌توانست به وقوع بحرانی جدی در سلامت بیماران تبدیل شود اما با حضور و عملکرد به موقع تمامی افراد ذی‌ربط، از آسیب به سلامت مردم پیشگیری به عمل آمد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی زاهدان افزود: برای برخورد با شرایط بحرانی و مدیریت حوادث و موقعیت‌های ویژه در استان, بسته‌های مدیریتی خاصی تدوین شده و میزان آمادگی سامانه بهداشت و درمان در اجرای فرآیندها و دستورالعمل‌های مربوط به مدیریت بحران با انجام مانورهای مختلف مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای مدیریت بحران برق در بیمارستان "رازی" سراوان، گفت: به مدیران تمامی واحدهای بهداشتی و درمانی توصیه شده تا قبل از آغاز تعطیلات چند روزه, پیش‌بینی‌های لازم برای برخورد با هرگونه حادثه غیرمترقبه را بر اساس سناریوهای چندگانه انجام دهند و تمامی ملزومات فنی مورد نیاز برای استمرار ارائه خدمت به بیماران و از جمله سیستم برق اضطراری را بر اساس چک لیست‌های مربوطه کنترل کنند.

میری با اشاره به تشکیل ستاد بحران و مدیریت پدافند غیرعامل در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، بیان کرد: به محض اطلاع دانشگاه از وقوع اختلال در شبکه برق بیمارستان, ارزیابی‌های اولیه صورت گرفت و 2 تیم شامل متخصصین امور تاسیساتی و امور مدیریت درمان به شهرستان سراوان اعزام شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اقدامات انجام شده از سوی شبکه بهداشت و درمان سراوان را که منجر به استمرار ارائه خدمات درمانی و عدم آسیب به سلامت شهروندان شده را قابل قبول عنوان کرد و گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی, ساعاتی قبل مشکل برق بیمارستان به طور کامل رفع شده و با خاموش شدن سیستم برق اضطراری بیمارستان, امکان استفاده از برق شهری فراهم شده است.

وی موفقیت دانشگاه در استمرار ارائه خدمات اورژانس و غیراورژانس در ایام تعطیلات نوروز را ناشی از حضور شبانه‌روزی و موثر کادر بهداشت و درمان اعم از پرستاران, ماماها, کارشناسان حوزه بهداشت, تکنسین‌های آزمایشگاه و فوریت‌ها, پزشکان عمومی و متخصص و تمامی اعضا تیم بهداشت و درمان دانست.

میری اضافه کرد: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون در بیمارستان "رازی" سراوان 17 هزار و 100 مورد مراجعه به بخش اورژانس, 2400 مورد بستری در بیمارستان و 350 مورد عمل جراحی انجام شده؛ همچنین 292 ماموریت توسط آمبولانس‌های مرکز مدیریت حوادث این شهرستان انجام شده که در جریان آن 350 مصدوم و بیمار به بیمارستان رازی سراوان و یا مراکز درمانی مرکز استان اعزام شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در ایام تعطیلات نوروز, علاوه بر خدمات اورژانس, ارائه خدمات غیراورژانس و از جمله انجام ویزیت‌های سرپایی نیز در بیمارستان رازی سراوان همچون تمامی مراکز درمانی وابسته به این دانشگاه ادامه داشته و در این مدت 3 هزار و 22 ویزیت سرپایی توسط 25 نفر از پزشکان متخصص مستقر در این شهرستان انجام شده است.

میری با تشکر از فرماندار سراوان که به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان از روز گذشته و از ابتدای وقوع بحران در محل بیمارستان رازی حضور داشته, از ارائه مشاوره‌های فنی توسط مدیریت و کارشناسان شرکت توزیع برق سراوان و استان نیز تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمادگی کامل بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان در مقابله با بحران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..