تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سازمان ملل متحد علیه عملیات نظامی در بندر «حدیده» یمن هشدار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «اسماعیل شیخ احمد» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن اعلام کرد که این سازمان بین المللی از عملیات نظامی در داخل و اطراف بندر «حدیده» یمن حمایت نمی کند.

به گفته این نماینده سازمان ملل متحد، بندر حدیده یمن محل دریافت بیش از ۷۰ درصد از مواد غذایی وارداتی و محموله های کمک بشردوستانه در این کشور است.

طی جنگ داخلی دو سال گذشته در یمن میان نیروهای حوثی تحت حمایت ایران و ائتلاف اعراب سنی تحت حمایت غرب و رهبری عربستان دستکم ده هزار تن از شهروندان یمنی جان خود را از دست دادند. این در حالی است که مقامات آمریکا درصدد تعمیق نقش خود در مناقشه یمن از طریق ارائه کمکهای مستقیم به ائتلاف تحت رهبری سعودیها هستند.

این بندر دریای سرخ در مجاورت تنگه باب المندب و تحت کنترل حوثی های یمن قرار داد. باب المندب آبراهی است که روزانه حدود ۴ میلیون بشکه نفت از مسیر آن انتقال می یابد.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن به هیأتی از کارشناسان «مؤسسه خاورمیانه» در واشنگتن گفت که وی «به شدت نگران» احتمال قریب الوقوع عملیات نظامی علیه بندر حدیده است. وی در اینباره گفت: «سازمان ملل متحد [از این موضع] حمایت می کند که هیچگونه عملیات نظامی نباید علیه بندر حدیده صورت گیرد».

شایان ذکر است که دولت پیشین آمریکا نسبت به اجرای عملیاتهای نظامی علیه بندر حدیده در یمن جانب احتیاط را رعایت می کرد و سال گذشته نیز طرح پیشنهادی برای کمک به متحدان عرب حاشیه خلیج فارس جهت در دست گرفتن کنترل این بندر را رد نمود.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد هشدار داد که هر اقدام نظامی در منطقه بندر حدیده «باید ضرورت اجتناب از هرگونه اقدام مخرب علیه شرایط بشردوستانه را مدنظر قرار دهد».  




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سازمان ملل متحد علیه عملیات نظامی در بندر «حدیده» یمن هشدار داد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..