تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حمایت از کالای داخلی وظیفه همگانی/اقتصاد مقاومتی، آن طور که باید عملی نشد

ساعت: 18:23 منتشر شده در مورخ: 1396/01/11 شناسه خبر: 1073776

در خطبه های این هفته نماز جمعه در آذربایجان غربی مطرح شد؛

ائمه جمعه آذربایجان غربی در خطبه های خود با تشریح پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب خواستار توجه همگان به این موضوع شده و از تولید ایرانی حمایت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در خطبه های این هفته نمازجمعه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوا اظهار داشت: هرکس تقوای الهی در دل داشته باشد خداوند او را از فتنه ها و بلاها محصور نگه می دارد، از این رو تنها راه نجات انسان ها از بلاها رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات و پلیدی ها می باشدوی با اشاره به اینکه در ماه رجب قرار داریم تصریح کرد: ماه پر فضیلت رجب، ماهی است که در آن اعمال نیک و صالح صوابی چند برابر داشته و انسان ها را برای یک ماه روزه داری در ماه مبارک رمضان آماده می کند.

خطیب جمعه ارومیه با اشاره به روز جمهوری اسلامی افزود: مردم فهیم ایران در ۱۲ فروردین سال ۵۸ با حضور در پای صندوق های رای و رای به نظام مقدس جمهوری اسلامی خط بطلانی بر نظام سلطه کشیدند.
وی ادامه داد: اکنون پاسداری از این نظام مقتدر وظیفه همه ما می باشد تا به انحراف کشیده نشده و به سلامت به نسل های آتی منتقل شود.
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: اگر خواستار حل مشکلات بیکاری و اقتصادی حاکم بر جامعه هستیم باید از تولیدات تولید کننده های داخلی حمایت کنیم و این وظیفه همگانی می باشد.
حجت الاسلام قریشی ادامه داد: اگر مسئولان و آحاد مختلف جامعه از کالای تولید داخل استفاده کنند شاهد رونق اقتصادی جامعه خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه در ایام انتخاباتی قرار داریم افزود: بعضی از کاندیداها با اینکه خود می دانند که رای ندارند ولی وارد عرصه رقابتی انتخابات می شوند این کار آن ها را دین و شرع قبول ندارد چرا که کارشان برای شهرت است در حالیکه بهترین و محبوبترین عمل گمنام بودن است.
خطیب جمعه ارومیه در پایان عرائض و خطبه ها با اشاره به بعضی از کارهای کاندیداها در ایام انتخابات گفت: کاندیداهای انتخاباتی نباید بدنبال لغزش ها و عیب های کاندیداهای دیگر بوده تا آن ها را به مردم بازگو کنند زیرا این عمل آن ها مصداق تخریب و بازی با آبروی همدیگر می باشد.

اقتصاد مقاومتی، آن طور که باید عملی نشد/ با مدیریت متدین، کارآمد و انقلابی می توان مشکلات را حل کرد

حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به نامگذاری امسال به نام ” سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” اظهار کرد: نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی نشان می دهد که مسئولان نتوانسته اند آنطور که مورد خواست رهبری و مردم بود و آنطور که باید، اقتصاد مقاومتی را عملی کنند.

وی افزود: وضعیت بیکاری و برخی مشکلات نشان می دهد که اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی، عمل نشد و البته مقام معظم رهبری از برخی پیشرفت ها اظهار رضایت کردند ولی با این وجود خواست مردم و رهبری بالاتر از این ها بود.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه کشور ما دارای ذخایر عظیم و منابع فراوانی است، گفت: باید با مدیریت متدین، کارآمد و انقلابی و با استفاده از منابع موجود، مشکلات را حل کرده و کارها را به پیش برد و با این نوع مدیریت است که می توان مشکلات را حل کرد.

حسن زاده با بیان اینکه مردم ولی نعمت ما هستند و باید شب و روز در خدمت آنها باشیم، تصریح کرد: اگر کسی مسئولیت قبول کرد باید شبانه روز برای مردم تلاش و خدمت کند.

وی با تاکید بر توجه به مسائل معیشتی و اقتصادی مردم، اظهار کرد: ما منابع انسانی و ذخایر عظیمی داریم ولی متاسفانه مدیر نداریم که اینها را هماهنگ کند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه همه مردم و مسئولان در تحقق اقتصاد مقاومتی مسئول هستند، افزود: مردم و مسئولان در این زمینه وظایف جداگانه و مهمی دارند که باید برای تحقق آن تلاش کنند.

حسن زاده با تاکید بر اینکه مردم و کسانی که جویای کار هستند، نباید دنبال میز و صندلی باشند، گفت: ظرفیت استخدامی دستگاه ها محدود است و از سوی دیگر همه نباید چشم به میز و صندلی دوخته باشند و باید برای ایجاد اشتغال و تولید تلاش کرد.

وی با بیان اینکه مردم نباید سرمایه خود را در بانک ها بگذارند، تصریح کرد: مردم باید پول و سرمایه خود را صرف تولید و اشتتغال کرده و اشتغال زایی کنند و بدانند که اگر همگام با دولت، مردم نیز تلاش نکنند، مسئولان به تنهایی نمی توانند اقتصاد مقاومتی را محقق کنند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه مردم باید از قوانین آگاهی داشته باشند، افزود: دولت باید تسهیلات بانکی را در اختیار مردم قرار دهد و بر آن نظارت کافی داشته باشند تا مردم آن را صرف تولید و اشتغال کنند.

حسن زاده با اشاره به اینکه بنده به نوبه خود خرید کالای خارجی را بعد از فرمایش مقام معظم رهبری، حرام کرده ام، اظهارکرد: مردم و مسئولان نیز باید از خرید کالای خارجی که مشابه آن نیز در داخل کشور تولید می شود، خودداری کنند و بدانند که اگر تنها یک سال از خرید کالای خارجی خودداری کرده و به تولید داخل توجه داشته باشند، بسیاری از مشکلات حل شده و وضعیت تولید و اشتغال ما بهبود می یابد.

وی هم چنین با تاکید بر اینکه باید قدر نعمت ولایت فقیه را بدانیم، تصریح کرد: نعمت ولایت فقیه است که ما در دریایی از آتش و خون، در امنیت نگه داشته است و اگر نعمت ولایت نداشتیم اکنون وضعیت ما بدتر از کشورهای منطقه بود و کسانی که خود را به خواب غفلت زده اند، بدانند که هر کس در وقت یاری رهبرش در خواب باشد زیر چکمه های دشمن بیدار می شود.

ایران تنها کشوری است که مردم می توانند در آن آزادانه رای بدهند

حجت الاسلام و المسلمین میرزا قربان بابایی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت گفت: تقوا معیار سنجش انسان و توشه آخرت انسان است.

وی تصریح کرد: انسان های با تقوا همیشه کارهای نیک و صالح انجام داده و مطیع دستورات خداوند هستند.

امام جمعه موقت پلدشت با اشاره به ماه رجب افزود: ماه رجب، ماه بخشش و رحمت است و باید تا می توانیم اعمال شایسته و نیک انجام دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین بابایی گفت: پیامبر اکرم (ص) فرموده اند، اگر مسلمانی در ماه رجب ۱ روز، روزه بگیرد رضایت پرودگار خود را جلب می کند.

وی با اشاره به ۱۲ فروردین سالروز جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در این روز مجاهدت کسانی که در راه اسلام و انقلاب تلاش می کردند تحقق پیدا کرد.

امام جمعه موقت پلدشت افزود: در این روز ۹۸٫۲ درصد از مردم به جمهوری اسلامی رای دادند و کشورمان تنها کشوری است که مردم می توانند در آن آزادانه رای بدهند.

استفاده از اجناس ایرانی به یک فرهنگ تبدیل شود

حجت الاسلام سید محمد موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سلماس ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران گفت: تحقق جمهوری اسلامی در گرو اجرای احکام اسلامی است.

وی افزود: با وجود اینکه بیش از ۳۰ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد متاسفانه هنوز شاهد برخی موارد همچون اختلاس و حقوق‌های نجومی هستیم که این موردها شایسته جمهوری اسلامی نیست و حقوق‌های چند ده میلیونی را نمی‌توان اسلامی شمرد.

امام جمعه سلماس گفت: روز جمهوری اسلامی، روز اثبات رشد سیاسی و اجتماعی ملت ایران است و تنها با جمهوری اسلامی گفتن جمهوری اسلامی نهادینه نمی‌شود مگر اینکه احکام اسلامی تمام و کمال در آن جاری شود.

وی همچنین با اشاره به فتوای تاریخی مقام معظم رهبری درباره حرمت واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شوند گفت: همه مردم و مسئولان باید از این الزام شرعی تبعیت کرده و در جهت حمایت از تولید داخلی، استفاده از اجناس ایرانی به یک فرهنگ تبدیل شود.

موسوی تصریح کرد: یکی از مصیبت‌های حال حاضر در جامعه مشکل بیکاری جوانان و اشتغال است که همین استفاده از اجناس تولید داخل و حمایت از کالای ایرانی  قسمت اعظمی از مشکل بیکاری را حل خواهد کرد.

وی افزود: چه لزومی دارد که ملت ایران با وجود کالاهایی که در داخل تولید می شود از اجناس بنجل چینی استفاده کنند و به جای کمک به تولید کننده و کارگر ایرانی پول را در جیب کارگر چینی تزریق کنند.

امام جمعه سلماس همچنین با اشاره به ایام عید و تعطیلات با ذکر فرازهایی از کلام الله مجید گفت: هر چه در توان دارید به پدر و مادر خود نیکی و احسان کنید چون اهمیت آن در قرآن و روایات مختلف اشاره شده است، تا جایی که حتی والدین کافر باشند اطاعت از آنان مگر در دعوت به کفر و گناه واجب شمرده شده است.

وی خطاب به جوانان افزود: باید در این روزهای باقی مانده از تعطیلات تا می‌توانید صله رحم را به جا آورده و با احترام به پدر و مادر خود درب‌های بهشت را به روی خود باز کنید چون رضای خدا در رضایت پدر و مادر است، همچنان که بهشت زیر پای مادران بوده و فرزندی که به والدین خود بی احترامی و ناسزا گوید مورد عقوبت و لعن خدا قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حمایت از کالای داخلی وظیفه همگانی/اقتصاد مقاومتی، آن طور که باید عملی نشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..