تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روستاهای پی سرا و زورمِه،روستاهای دارای کمترین امکانات در بخش گرکانرود تالش

ساعت: 17:17 منتشر شده در مورخ: 1396/01/11 شناسه خبر: 1073629

روستاهای پی سرا و زورمِه در بخش گرکانرود تالش از کمترین امکانات زندگی برخودار می باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مریان خبر ، روستاهای پی سرا و زورمِه از روستاهای تالش زبان دهستان هره دشت در بخش کرگانرود می‌باشند. حدود ۲۰۰ سال پیش به بهانه معدنی در منطقه‌ای اوجورگاهی مابین سوباتان( سوبَتَن) به شهر لیسار ترتیب احداث جاده ماشین رو این روستاها صورت گرفت که متاثر از همین مسئله این جاده ی زیبای توریستی به ” معدنَ رو یا راه معدن” معروف گشته است. راهی که قرار بود تا منطقه اوجورگاهی «ویزَه چول» که این معدن در آن منطقه قرار دارد ادامه پیدا کند اما چون مسیر جاده اش از کنار رودخانه هره‌دشت می گذشت پس از سیلاب بزرگ سالهای بعد از احداث جاده، جاده تخریب و دیگر هیچ اقدامی برای احداث معدن در منطقه صورت نگرفت.

معدنی که روستاییان اطراف در آن سالها دلشان را به احداث آن جهت کار در معدن خوش کرده و آن را عاملی جاذبه ای برای جلوگیری از مهاجرت بی رویه جمعیت روستا تصور می کردند. اما این امید و آرزوها با فعالیت های نامیدانه عاملان احداث آن بزودی به یاس و نامیدی بدل شد.

اکنون که سالها از خبر احداث جاده ی روستایی می گذرد دیگر نه خبری از معدن به گوش می رسد و نه فعالیتی برای سرمایه گذاری بر روی جاده روستایی زورمِه و پی سرا ، تنها چیزی که عاید این دو روستای تالش زبان شهر لیسار گشته محرومیت بیش از اندازه ی این دو روستا می باشد که هنوز از بسیاری از خدمات انسانی محروم است. در حالی‌که طبق فرمایش مقام معظم رهبری در مورخ در  ۹۶/۱/۱ در حرم مطهر اما رضا (ع)  ایران رتبه ای اول در بهره مندی از نعمت گاز در جهان را داراست، هنوز این دو روستا از نعمت گاز برخوردار نمی‌باشند. علاوه بر این تنها مدرسه ی این دو روستا نیز که به همت اهالی روستا ساخته شده است در وضعیت مناسبی نبوده و بر اساس استاندارد های مهندسی، تخریبی می باشد.

همچنین اهالی روستا در چند سال اخیر بدلیل فاصله زیاد این دو روستا با روستای لپاصدق( مسجد اصلی دهستان هره دشت شمالی) اقدام به ساخت مسجدی با با شاخ و برگ درختان جنگلی کرده اند که در زبان تالشی به « پوری» معروف است و از توان ساخت مسجدی مطابق با استانداردهای مهندسی برخوردار نمی‌باشند. تصویر ضمیمه گزارش حاضر، مجموعه تصاویری است که در بارندگی‌های اخیر از مسیر منتهی به این دو روستا گرفته شده است. امید است مسئولان بخش کرگانرود و شهرستان تالش توجهی که شایسته‌ی شان و منزلت اهالی روستا می باشد به روستای مزبور داشته و اقداماتی مفید در زمینه هایی که عنوان شد برای اهالی روستا انجام دهند.

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روستاهای پی سرا و زورمِه،روستاهای دارای کمترین امکانات در بخش گرکانرود تالش»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..