تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضرورت اصلاح ضعف‌های طرح تحو

سلامت نیوز: اکبر ترکی با اشاره به برخی مشکلات در اجرای طرح تحول سلامت، گفت: بی‌توجهی به گایدلاین‌ها و راهنماهای بالینی هزینه بسیاری را به سازمان‌های بیمه گر درطرح تحول تحمیل کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، اکبر ترکی با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت دارای نقاط ضعف و اشکال است، گفت: متأسفانه برخی مسئولان در کشور به این اشکالات هیچ توجهی نکردند به همین دلیل با ادامه اجرای این طرح بدون رفع نقاط ضعف آن مشکلات بسیاری درحوزه درمان و بیمه‌ها ایجاد شد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت، گایدلاین‌ها و راهنماهای بالینی تعریف نشد، افزود: بدون تعریف گایدلاین‌ها و راهنماهای بالینی هر پزشک عمومی به هر گونه‌ای می‌تواند دارو و اقدامات درمانی را انجام دهد، ضمن اینکه بیمار هم در دفعات مختلف می‌تواند به هر پزشکی در سراسر کشور مراجعه کند؛ بنابراین انواع و اقسام آزمایش‌های متعدد و مراجعات بیمار به پزشک باعث شد بارسنگینی به بیمه‌ها تحمیل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه خرید تجهیزات بی‌دلیل بارمالی بسیاری را به بیمه‌ها تحمیل کرد، گفت: همچنین تعمیرات ساختمانی بی‌دلیل نیز یکی از موارد افزایش هزینه‌ها برای حوزه بهداشت و درمان است.

ترکی با بیان اینکه درحال حاضر کمبود منابع و اعتبار برای ادامه اجرای طرح تحول سلامت وجود دارد، افزود: همچنین ناهماهنگی میان وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکلات حوزه درمان را در کنار کمبود اعتبارات برای مردم افزایش داده است، ازاین رو طبق تاکیدات گذشته این ناهماهنگی میان اعضاء دولت سبب تحمیل مشکلات به مردم شده است.

وی با تأکید بر تعاملات میان مسئولان دولتی درتمامی حوزه ه‌ها و بخش‌ها، تصریح کرد: اگر مشکل و چالشی در تامین هزینه‌ها و مسائل دیگر وجود دارد می‌توان با تعامل و همکاری‌ها چاره اندیشی کرد اما اگر آشفتگی‌ها میان مسئولان رفع نشود مسائل و مشکلات افزایش پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شائبه‌ها مبنی بر بی‌توجهی مسئولان سازمان‌های بیمه‌گر درپرداخت بدهی‌های مراکز درمانی باید رفع شود، گفت: درشرایطی که این شائبه رفع نشود نمی‌توان انتظار داشت که مراکزدرمانی و داروخانه‌ها به مردم خدمات درمانی و دارویی را درزمان مناسب و بدون مشکلی ارایه دهند، بنابراین تا پیش از اتمام فعالیت دولت باید بدهی‌ها تا ریال آخر به بخش بهداشت و درمان پرداخت شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضرورت اصلاح ضعف‌های طرح تحو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..