تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازیکنی که مشهورترین صحنه یورو را خلق کرد

روز سی ام مارس، سالروز تولد بازیکنی است که در یورو 96 چشمها را خیره ساخت.

به گزارش کاپ، مسابقات جام ملتهای اروپا ۱۹۹۶ اولین تورنمنتی بود که تیم ملی چک بخت حضور در آن را به دست آورده بود. در این بازی‌ها چک ها به شدت درخشیدند و جهانیان ستارگان این تیم را تحسین کردند. از جمله این ستارگان کارل پوبورسکی بود. بال راست این تیم و درخشان ترین بازیکنان تیم تازه وارد شده. کارل در ۳۰ مارس ۱۹۷۲ متولد شد. او در زمانی فوتبال را آغاز کرد که هنوز کشوری به نام چک شکل نگرفته بود و این سرزمین بخشی از کشور چکسلواکی بود.

کارل در ۲۳ فوریه ۱۹۹۴ نخستین بازی ملی خود را برای جمهوری چک انجام داد. این نخستین بازی تیم فوتبال چک پس از تجزیه چکسلواکی و شکل‌گیری تیم ملی چک بود.

کارل پوبورسکی

در مسابقات یورو ۱۹۹۶ وقتی چک ها در اولین دیدار خود با دو گل از آلمان شکست خوردند کمتر کسی امیدی برای این تیم قائل بود اما چک‌ها به دنبال پیروزی بر ایتالیا و تساوی با روسیه را هی دوره دوم شدند. جایی که همه چیز دست به دست هم داد تا کارل پوبورسکی به شهرت برسد. در زمانی که کمتر کسی به پیروزی چک ها در برابر پرتغال امیدی داشت کارل در یک حرکت استثنایی از مدافعان حریف عبور کرد و در شرایطی که همچنان سایه سه مدافع حریف را در اطراف خود می دید با یک شوت کم‌نظیر توپ را از بالای سر ویتور بایا دروازه‌بان حریف عبور داد و با تک گل خود چک ها را به نیمه نهایی رساند. این گل به حدی مشهور شد که بعدها همگان از این گل با عنوان لوب پوبورسکی یاد کردند. این گل بعدها در هنگام برگزاری یورو ۲۰۰۸ و در انتخابی که شرکت کارلزبرگ شکل داده بود به عنوان بهترین حرکت انفرادی از دید علاقه‌مندان برگزیده شد.

کارل پوبورسکی

جام ملتهای اروپا با نایب قهرمانی چک‌ها به پایان رسید. کارل هم به عضویت تیم منتخب جام برگزیده شد؛ او در همان سال با امتیازی برابر با پاتریک برگر به عنوان مرد سال فوتبال چک برگزیده شد. همچنین در رده بندی بهترین های اروپا در سال ۱۹۹۶ به عنوان دهمین بازیکن برتر انتخاب شد. به دنبال درخشش در یورو باشگاه منچستر یونایتد اقدام به خرید این بازیکن کرد تا او دو فصل را در شیاطین سرخ سپری کند. کارل در فصل اول حضور در یونایتد با این تیم قهرمان لیگ برتر شد. البته به دنبال درخشش خیره کننده در یورو همگان انتظار ای فراوان از کارل داشتند ولی اوج‌گیری جوانی تازه کار به نام دیوید بکهام در پست هافبک راست فرصت درخشش را از بازیکنان تیم ملی شکل گرفت با این حال با یونایتد به نیمه نهایی لیگ قهرمانان نیز رسید.  پوبورسکی  تا سال ۱۹۹۸ تنها ۳۲ بار برای شیاطین سرخ بازی کرد.

کارل پوبورسکی

او طی این سالها حضوری پررنگ در تیم ملی کشورش داشت و در سال ۱۹۹۷ مقام سوم جام کنفدراسیون ها را نیز تصاحب کرد. پس از آن کشور انگلستان را برای همیشه ترک کرد و سه فصل درخشان را در فوتبال پرتغال سپری کرد. آنگاه راهی لاتزیو ایتالیا شد و عنوان سوم لیگ این کشور را به دست آورد. سرانجام پس از بازی در لاتزیو به کشور خود بازگشت و طی سه سال بازی در اسپارتاپراگ صاحب سه عنوان قهرمانی لیگ شد. پوبورسکی طیسال‌های۱۹۹۴ تا ۲۰۰۶ مجموعه در ۱۱۸ بازی برای جمهوری چک به میدان رفت و رکوردی جاودانه برای کشورش به جایی نهاد. علاوه بر یورو ۹۶او در مسابقات بزرگی چون یورو ۲۰۰۰، یورو ۲۰۰۴ و جام جهانی ۲۰۰۶نیر به میدان رفت. اندکی پس از خداحافظی وی از فوتبال مجله لیدوونووینیی  اقدام به برگزیدن برترین های چک طی  دهه اول هزاره کرد که پوبورسکی به عنوان چهارمین بازیکن برتر چک در این دهه انتخاب شد. وی همچنین به عنوان عضوی از تیم منتخب ستارگان اسپارتا پراگ به سی سال از ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۰ انتخاب گردید





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازیکنی که مشهورترین صحنه یورو را خلق کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..