تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جزئیات عملکرد بانکهای فرعی ایرانی در خارج کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت اقتصاد، حسین قضاوی گفت: شعب بانک های ایرانی در خارج از کشور یا بانک های فرعی زیرمجموعه بانک های ما در خارج از کشور، در شرایط تحریم از عملیات باز ماندند. یعنی کشور میزبان و مقام ناظر در حوزه جغرافیایی مورد فعالیت آنها، اجازه ندادند که این شعب و بانک های فرعی سپرده جدید دریافت کرده یا تسهیلات پرداخت کنند یا همچنین ال. سی صادره توسط یک بانک ایرانی در داخل کشور را به فروشنده کالا در آن حوزه جغرافیایی ابلاغ کنند. بدین ترتیب، این شعب و بانک های فرعی به جای اینکه یک بنگاه اقتصادی و البته سودده باشند، به یک مرکز هزینه تبدیل شدند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: بر این اساس، پیگیری های منسجمی طی دولت یازدهم در مورد پرونده ها انجام گرفت و عموم بانک ها در طول این مدت، برای پیگیری های حقوقی خود با معاونت حقوقی ریاست جمهوری، هماهنگی هایی انجام دادند. این معاونت نیز در مواقع لزوم مشورت هایی را ارائه داد تا بانک ها در کنار کارشناسان حقوقی زبردست خود، از وکلای خارجی نیز استفاده کنند و بر این اساس، یک انسجام کامل در تلاش ها برای این پرونده ها وجود داشت.

وی تصریح کرد: این فرآیندهای حقوقی، فرآیندهایی طولانی و زمان بر هستند؛ اما مهم آن است که اقدامات دولت در این مسیر، یک زیربنای مناسب برای مراحل بعدی ایجاد کرده است که پیش از هر چیز، منجر به تسریع در انجام عملیات بانکی شعب خارج از کشور و بانک های فرعی می شود. این شعب و بانک های فرعی به واسطه این زیربنا موفق می شوند در حوزه جغرافیایی مورد فعالیت خود، از کشور میزبان تسهیلات بیشتری برای انجام عملیات بانکی خود دریافت کنند؛ از سوی دیگر، اگر قرار بر این باشد که در هر مقطع زمانی، تصمیماتی علیه این شعب و بانک های متعلق به بانک های ایرانی در خارج از کشور گرفته شود، آنها حساب شده تر عمل خواهند کرد.

قضاوی ادامه داد: به دنبال این اقدامات، عموم بانک های فرعی ایرانی در خارج از کشور به سیستم های کشورهای میزبان متصل شده اند و مسیر رو به پیشرفت روابط کارگزاران برای بانک های ایرانی در خارج از کشور گسترش پیدا کرده و در حال حاضر نیز برخی از بانک های فرعی ایرانی در خارج از کشور، بخش قابل ملاحظه ای از عملیات ارزی داخل کشور را حمایت می کنند؛ یعنی شعب بانک های ایرانی در خارج از کشور و بانک های فرعی ایرانی، ال. سی های صادره را ابلاغ می کنند یا حواله جات ارزی که از داخل ارسال می شود را در خارج از کشور به دست مشتریان خارجی می رسانند.

وی گفت: برعکس این عملیات نیز صادق است؛ یعنی بانک های ایرانی خارج از کشور از این پس وجوهی که خریداران خارجی به صادرکنندگان ایرانی می پردازند، به حساب بانک های ایرانی و سپس صادرکنندگان واریز می کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جزئیات عملکرد بانکهای فرعی ایرانی در خارج کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..