تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آبشار داستان جلوه‌ طبیعی شهر مجن + تصاویر

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مجن در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شاهرود، در بخش بسطام شاهرود قرار گرفته است و این آبشار زیبا و باصفا، یکی از جلوه‌های طبیعی شهر مجن است.

این آبشار در زمستان نیز بسیار دیدنی است و از روستا تا ابتدای آبشار، جاده ای خاکی و البته ناهموار در میان این دره زیبا احداث شده است که در حدود ۱۰ کیلومتر مسافت دارد.

آبشار داستان جلوه‌ طبیعی شهر مجن + تصاویر
در کنار این مسیر درختان بلند سپیدار، باغات و مزارع سرسبز و کلبه هایی کاهگلی جلب نظر می کنند که بسیار جذاب هستند.

 بعد از گذشتن از دره مجن وارد طبیعت کوهستانی منطقه می شوید و دل صخره ای بسیار عظیم طنین آبشار مجن را خواهید شنیدکه این کوه صخره ای جالب، آبشار را در محوطه ای باریک و غار مانند محصور کرده است و برای دیدن آبشار مجبورید وارد آبی سرد و زلال شوید و با حدود بیست متر پیاده روی در آب در فضایی زیبا و هیجان آور از آن لذت ببرید.

آبشار داستان جلوه‌ طبیعی شهر مجن + تصاویر
شهر مجن به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی، شهری بن‌بست است و تنها راه ارتباطی آن جاده‌ای آسفالت است که مجن را به شاهرود و بسطام ارتباط می‌دهد و آب‌وهوای مجن، در پاییز و زمستان سرد و یخبندان همراه با بارش برف سنگین و در بهار و تابستان معتدل است.آبشار داستان جلوه‌ طبیعی شهر مجن + تصاویر
وجود آثار سفالی و قلعه‌هایی در اطراف شهر مجن و همچنین درختان کهن‌سال ارس که در منطقه به نام «سور» مشهور هستند، نشانگر قدمت تاریخی این منطقه است و آنچه مجن را از نظر جلب جهانگرد ممتاز ساخته است، سبک معماری و طبیعت زیبای آن است.

در این شهر خانه‌ها گرداگرد تپه‌ای در دامنه کوه و در میان دو رودخانه «پی حصار» و «پیش ده» که از کوه‌های اطراف سرچشمه می‌گیرند، بنا شده است و درمجموع طبیعت سرسبز و رودخانه‌های جاری، مجن را به باغی دلگشا در حاشیه کویر مبدل ساخته است.

آبشار داستان جلوه‌ طبیعی شهر مجن + تصاویر
انتهای پیام / ه



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آبشار داستان جلوه‌ طبیعی شهر مجن + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..