تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رشته تحصیلی و شغلی بیش از 90 درصد مشاوران هم‌پوشانی دارد

مسعود شکوهی مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تطبیق رشته‌های تحصیلی مشاوران و شغل آن‌ها در مدارس اظهار داشت: بیش از 90 درصد این افراد رشته‌های تحصیلی منطبق با شغلشان را دارا هستند.

وی ادامه داد: از جمله این رشته‌ها، رشته علوم تربیتی، مشاوره و روانشناسی بوده که بر اساس نظارت‌های انجام شده از سوی آموزش و پرورش به حرفه مشاوره در مدارس می‌‌پردازند.

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: به طور کلی قریب به 60 هزار مربی و مشاور در مدارس کشور حضور دارند که بیشترین تمرکز آن‌ها در مدارس متوسطه اول است.

شکوهی در خصوص عملکرد مشاوران و مربیان در حوزه تربیتی عنوان کرد: در مجموع معلمان و مربیان پرورشی عملکرد قابل قبولی در روند امور تربیتی دانش‌‌آموزان داشته‌اند که هر چند این روند به سطح ایده‌آل نرسیده اما بدون تأثیر هم نبوده است.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی مهارت زندگی در 11 دوره برای مشاوران در نظر گرفته شده گفت: با تربیت مدرس عالی و میانی در حال انتقال این آموزش‌ها به سایر مشاوران هستیم.

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌هایی که برای مشاوران و مدارس مورد توجه قرار گرفته ارجاع محور بودن فعالیت‌های آن‌ها است به این مفهوم که مشاوران، تنها فعالیت‌های مشاوره‌‌ای انجام داده و اجازه کار درمانی ندارند که این مسئله به مشاوران سراسر کشور تأکید شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رشته تحصیلی و شغلی بیش از 90 درصد مشاوران هم‌پوشانی دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..