تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پرداخت بدهی 700 میلیون دلاری شرکت مالزی و تلاش برای رهایی از اتهام فساد مالی

به گزارش ایرنا، این شرکت که توسط 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی تاسیس شده، اکنون در مرکز یک پرونده فساد مالی به ارزش بیش از 3 میلیارد و 500 میلیون دلار قرار دارد که توسط دادگستری آمریکا مطرح شده است.
تحقیقات مرتبط با این فساد مالی که به اعتقاد مقامات آمریکایی توسط شرکت توسعه مالزی واحد به سوء استفاده مالی گسترده منجر شده همچنین در کشورهای سنگاپور و سوئیس نیز در حال انجام است.
انتقال یک میلیارد دلار از منابع مالی این شرکت به حساب شخصی 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی که از اواسط سال 2015 توسط روزنامه 'وال استریت ژورنال' تحت پوشش قرار گرفته، وی را با ناهمواری های عمده ای مواجه کرده است.
نخست وزیر مالزی که تا ماه می سال گذشته ریاست شورای مشورت این شرکت را که در آن زمان منحل شد، بر عهده داشت تاکنون هرگونه اتهام فساد مالی را رد و اعلام کرده است هرگز هیچ کمک مالی را از یک سازمان دولتی دریافت نکرده و از منابع مالی نیز برای منافع شخصی خود استفاده نکرده است.
دولت مالزی اعلام کرده است که اغلب کمک های دریافتی که به حساب شخصی نخست وزیر منتقل شده از یکی از اعضای خانواده سلطنتی عربستان به عنوان هدیه دریافت شده و پس از آن نیز بازگشت داده شده است.
شرایط سیاسی مالزی که اکنون به نفع مخالفان دولت نیست، 'نجیب تون رزاق' را بر آن داشته است تا در تلاش برای برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور باشد تا این پرونده فساد مالی همچنان مسکوت باقی بماند.
به نوشته روز جمعه تارنمای شبکه خبر آسیا، 'نجیب تون رزاق' روز پنجشنبه در پاسخ به نامه ای به پارلمان، نوشت که قرض های شرکت توسعه مالزی واحد در 2 سال گذشته پرداخت شده و این شرکت اکنون وام بانکی و یا بدهکاری کوتاه مدت ندارد.
آساق**241**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پرداخت بدهی 700 میلیون دلاری شرکت مالزی و تلاش برای رهایی از اتهام فساد مالی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..