تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جای خالی «هسته‌های پژوهشی» در رشته‌های علوم پزشکی

سید محمدرضا منوّر‌ی مدیر گروه ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: ما در یک مرحله از آموزش‌ها برای کاربردی شدن دانش علمی–پزشکی که به تولید ثروت نیز بیانجامد، نیازمند فراهم‌آوری زیر‌ساخت‌های پژوهشی بسیار قوی و منسجم هستیم.

وی ادامه داد: در وضعیت فعلی سیستم‌های آموزشی کشورمان برای تربیت دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف علی‌الخصوص در حوزه پزشکی بسیار قدرتمند هستند، اما برای ورود آن‌ها به بازار کار از طریق پژوهش‌های فناورانه که به ثروت بیانجامد آن طور که باید بستر‌سازی نشده است.

وی با تأکید بر اینکه باید زیر‌ساخت‌های لازم برای ارتقای پژوهش‌ها از طریق اجرای سیاست‌گذاری‌های درست در این زمینه فراهم شود، افزود: یکی از مهمترین مؤلفه‌های تحقق این مهم کالبد‌شکافی عمیق و البته کاربردی با حضور و نظر متخصصان پژوهشی دستگاه‌های مختلف و دخیل در امر آموزش و پژوهش است تا بتوانیم در این راستا برای پیشبرد اهداف پژوهشی کشورمان به آنچه سایر کشور‌ها رسیده‌اند، دست یابیم.

مدیر گروه ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: صرف تزریق بودجه‌های پژوهشی به منظور رشد آن کافی نیست.

به گفته وی، جای خالی هسته‌های پژوهشی برای تحقق اهداف کشورمان در این زمینه همچنان احساس می‌شود و لازم است بودجه‌های پژوهشی در جایی صرف شود که واقعاً نتیجه‌بخش باشد.

منوّر‌ی با بیان اینکه هیچ یک از هسته‌های پژوهشی دنیا به پراکندگی وضعیت این هسته‌ها در کشورمان نیست، اظهار داشت: اگر بخواهیم به صورت هدفمند در این راستا گام بردار‌یم باید همکاری‌های بین بخشی از سوی تمام دستگاه‌ها در این زمینه افزایش یابد.

وی در پایان گفت: خوشبختانه به تازگی با حمایت‌های چشمگیر معاونت علمی – فناوری ریاست جمهوری مسئله همکاری‌های بین بخشی وارد مسیر تازه و روشنی شده که همین راه مستلزم همکاری و مشارکت جدی گروه‌های مختلف علمی و پزشکی است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جای خالی «هسته‌های پژوهشی» در رشته‌های علوم پزشکی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..