تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




6 نشانه ی سرطان خون که هر زنی باید بداند

علائم سرطان خون درمان سرطان خون تنگی نفس و سرطان خون تشخیص سرطان خون

بسیاری از سلولهای خونی جدید بدن شما مقادیر زیادی ماده ی چرب از مغز استخوان تولید می کند. برای کسانی که به سرطان خون مبتلا می شوند جهش سلول های خونی جدید، سرطانی می شود و پس از آن کلون یا کپی از خونش شروع می شود و بیماری پیشرفت می کند.

علائم سرطان خون 1- پوست رنگ پریده:

هنگامی که سرطان خون توسعه پیدا می کند، سلول های جدید خون که توسط سرطان آسیب دیده اند می توانند علاوه بر مغز استخوان برای سلولهای سالم و رشد آنها مشکل ایجاد کنند. از آنجا که سلول های سالم شما کمتر می شوند، ممکن است دچار کم خونی شوید و در نهایت باعث رنگ پریدگی پوست شما شود. کم خونی نیز می تواند در همه ی اوقات باعث شود که شما دستان سردی داشته باشید.

خستگی:

علاوه بر بیماری های دیگر، خستگی یک علامت شایع سرطان خون می باشد. اگر شما در تمام وقت احساس خستگی می کنید با پزشک خود مشورت کنید. کم خونی نیز ممکن است علت خستگی باشد.

3- عفونت یا تب:

سلولهای خونی شما یک جزء مهم از سیستم ایمنی بدن شما می باشند. اگر آنها سالم نباشند به عنوان مثال برای کسانی که به سرطان خون مبتلا هستند می توان انتظار داشت که بیشتر مریض شوند. عفونت و تب یکی از علائم شایع سرطان می باشد.

تنگی نفس:

همراه با احساس ضعیف بودن، تنگی نفس چیزی است که باید به آن توجه کرد. بخصوص اگر در طول فعالیت بدنی، متوجه تنگی نفس شدید حتماً به پزشک خود مراجعه کنید.

5- کاهش سرعت بهبودی:

اگر زخم یا خراشی در بدن شما دیر خوب شد و همیشه نیاز به درمان داشت و یا شما همیشه احساس کوفتگی داشتید ممکن است در نتیجه سرطان خون باشد. نقطه های قرمز کوچک روی بدن یک بیماری شناخته شده که می تواند در نتیجه سرطان خون باشد.

سایر علائم:

علاوه بر موارد ذکر شده، تعریق شبانه، درد مفاصل نیز با سرطان خون در ارتباط است. کاهش وزن بدن نیز ممکن است یک نشانه ی دیگر سرطان باشد. همچنین خونریزی از بینی، گره متورم یا بزرگ لنفاوی و تب یا لرز نیز از علائم امکان پذیر دیگر می باشند.

تشخیص سرطان خون:

اگر بر اساس نشانه های شما، دکتر مشکوک به سرطان خون شد، او آزمایش خونی برای بررسی تعداد گلبول های سفید و قرمز خون شما انجام می دهد و همچنین پلاکت خون شما را اندازه می گیرد. اگر نتایج نگران کننده باشد پزشک شما را به یک متخصص خون که در اختلالات خون یا سرطان تخصص داشته باشد می فرستد، که او با تست بیشتر تشخیص روشن تری ارائه می دهد.

دکتر سلام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «6 نشانه ی سرطان خون که هر زنی باید بداند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..