تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مدیران استان از برجسته‌ترین عملکرد خود در سال 95 می‌گویند/ در حوزه اقتصاد مقاومتی کم کاری شد!

ساعت: 16:48 منتشر شده در مورخ: 1396/01/10 شناسه خبر: 1073345

خبرنگار سایت خبری- تحلیلی صبح قزوین در یک نظرسنجی از برخی از مدیران استان جویای برجسته‌ترین عملکرد این مسئولین در سال 95 شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، سال 95 با همه اتفاقات شیرین و تلخ آن سپری شد و برخی از برنامه‌های مدیران سازمان‌های مختلف اجرایی شد و برخی نیز در حد یک شعار باقی ماند. 


خبرنگار سایت خبری- تحلیلی صبح قزوین در یک نظرسنجی از برخی مدیران استان جویای برجسته‌ترین عملکرد این مسئولین در سال 95 شده است که پاسخ آنها را در ادامه می‌خوانید. 

مهمترین و برجسته ترین اقدام شما در سال گذشته که به نام اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل بود چه مواردی است؟ 

فریدون همتی، استاندار قزوین: 
-رشد 123 درصدی سرمایه گذاری داخلی به گونه ای که در سال جاری برای 300 واحد تولیدی جدید مجوز تاسیس صادر شده است
-انجام 451 میلون دلار سرمایه گذاری خارجی؛ از سال 52 تا 94 حجم کل سرمایه گذاری خارجی در استان قزوین 450 ملیون دلار بوده اما در سال 95 به تنهایی معادل 451 ملیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان صورت گرفت.
- اجرای طرح آبیاری تحت فشار در 20 هزار هکتار از اراضی و باغات استان که از مصوبات سفر ریاست جمهور است اجرای. 


- طرح توسعه گلخانه‌ها با هدف ساماندهی مدیریت آب در 180 هکتار از اراضی و باغات استان که بیش از سه برابر همه دوره های گذشته است. 
- انجام یک ملیون دلار سرمایه گذاری در بخش انرژی‌های نو اعم از خورشیدی و بادی که بخش اعظم ان در حال مطالعه و اجراست. 
- افزایش صادرات غیرنفتی استان از سهمیه تعریف شده استفاده در ستاد اقتصاد مقاومتی و سازمان توسعه و تجارت خارجی: سهمیه ای برای که برای استان تعیین شده 430 ملیون دلار می باشد در حالی که طی 10 ماه گذشته 540 ملیون دلار صادرات از استان قزوین صورت گرفته است. 
-افرایش شرکت‌های دانش بنیان 
- خرید تضمینی گندم از 12 هزار تن در سال 92 به 264 هزارتن در سال 95
- معرفی 118 عنوان فرصت سرمایه گذاری با 24 هزار میلیارد تومان طرح به 73 بنگاه و شرکت اقتصادی در سطوح ملی

حمید ره انجام، مدیرعامل هلال احمر قزوین: 


توسعه پایگاه‌های امداد و نجات از حالت کانکس موقت به ساختمان ثابت و استقرار بالگرد جدید و به روز بصورت دائم در استان و تامین آشیانه برای آن و همچنین توسعه 2 دفتر نمایندگی به شعبه( طارم سفلی و الموت) 

علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی قزوین: 

در حوزه فرهنگی و پیشگیری: 
-گسترش فعالیت‌های مشاوره ای در راستا ی مشاوره خانواده بمنظور پیشگیری اولیه از بروز آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از مداخلات درمانی هزینه بر در راستای سلامت روانی افراد 
-توسعه انجام آزمایشات ژنتیک و حمایت‌های یارانه ای از افراد در معرض خطر و خانواده‌های با فرزند معلول جسمی و ذهنی بمنظور پیشگیری از افزایشی رو به رشد معلولیت و مداخله علمی در این امر 
_ گسترش فعالیت‌های آموزشی و آگاه‌سازی در زمینه ارتقا سطح سلامت جامعه و تاثیرگذاری در زمینه کاهش هزینه‌های درمانی در حیطه سلامت روان 
_مداخلات در زمینه اشتغال‌زایی برای افراد در محلات روستایی با کمک خود افراد و حمایت‌ها ی اندک اعتباری 

در حوزه اجتماعی: 
-اشتغال زنان سرپرست خانوار و خروج از چرخه بیشتر از ده درصد زنان سرپرست خانوار و هزینه کرد بهینه اعتبارات حوزه با توجه به اهداف سازمانی و در راستای بهبود و بهره مندی جامعه هدف 
-افزایش تعداد افراد شناسایی شده در معرص آسیب از طریق ارایه خدمات تخصصی در مناطق پرخطر 


در حوزه توانبخشی: 
تاسیس دو مرکز بیماران روان زن و مرد و یک مرکز خانه امن معلولین ذهنی خفیف در جهت ساماندهی بیماران روان زن و مرد در سطح استان و اشتغالزایی حداقل برای بیست نفر. 

در حوزه مشارکت‌ها: 
معرفی معلولان و مددجویان تحت پوشش سازمان به شرکت‌های فعال در بخش صنعت بدون اعطای مشوق‌های سازمانی، ایجاد فرصت شغلی برای565 نفر درسال 95 

ابوالفضل معصومی فر مدیرکل صدا و سیمای قزوین: 
در حوزه اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل برنامه‌های متنوع و متعددی در استان داشتیم همچون ویژه برنامه "روند"، برنامه "پاسخ" و "بی‌حاشیه" در حوزه سیما همچنین برنامه‌هایی نظیر خانواده، شبانه، جوان و نوجوان و حتی برنامه‌های کودک، طوری برنامه‌ریزی شد تا در بحث پرداخت به موضوع اقتصاد مقاومتی بی‌نصیب نباشند. 
رویکرد همه برنامه‌ها این بود تا مردم را با مفاهیم اقتصاد مقاومتی آشنا و در همت و عزم و اراده مردم، ایجاد انگیزه کنیم از سوی دیگر تلاش ما بر این بوده تا دستگاه‌های اجرایی مرتبط و مسئول با حوزه اقتصاد مقاومتی را با طرح مطالبات و نیازمندی‌های مردم بیشتر آشنا کنیم تا سازوکارهای لازم را برای تقویت اقتصاد مقاومتی و پاسخ دادن به نیاز و مطالبات مردم فعال کنند. 


فکر می‌کنم تا حدودی هم موفق بودیم البته مباحث مرتبط با حوزه اقتصاد مقاومتی نظیر بحث اشتغال زایی، ایجاد رونق در فعالیت‌های تولیدی و خروج از رکود، یک بحث ملی است و فقط مختص به استان ما نیست اما تلاش کردیم تا در بخش‌های مربوط به استان، کمک کرده و نقش آفرین باشیم. 

محمد برادران مدیرکل انتقال خون قزوین:


باتوجه به نگاه و سیاست سازمان به سمت تولید فرآورده‌های نوین خونی، این نوید را بدهم که در سال 95، دو فرآورده "پلاکت فرزیس" و "خون کم لکوسیت" یعنی خون کم گلبول سفید، 108 درصد نسبت به سال گذشته افزایش تولید و مصرف داخل استانی داشتیم که این آمار مستقیما با اقتصاد مقاومتی و بحث صرفه جویی، استفاده بهینه از امکانات موجود و بهره‌وری بیشتر در ارتباط است. 

سعید وزیری نژاد، مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی قزوین: 

جشنواره روز قزوین یکی از اقدامات مهمی بوده که در راستای معرفی قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل شهر قزوین انجام شده است و هدف از برگزاری این برنامه‌ها در مرحله نخست، معرفی قزوین در سطح ملی و رونق جذب گردشگری است. 


یکی از مباحثی که می‌تواند در زمینه اقتصاد مقاومتی که متکی بر ظرفیت‌های درونی است، موثر باشد بحث گردشگری است که استان قزوین در این حوزه دارای پتانسیل بالایی می‌باشد از این رو پرداختن به این موضوع از نگاهی دیگر موجب تقویت اقتصاد مقاومتی می‌شود. 

امیدواریم با تکیه بر رونق گردشگری قزوین، بتوانیم زمینه رونق اقتصادی را برای شهرمان فراهم کنیم و ظرفیتی برای هنرمندان مختلف استان ایجاد کنیم از سوی دیگر با جذب گردشگر، فضای کسب و کار شهر را رونق دهیم و در مرحله بعد در برنامه چشم انداز ده ساله بتوانیم با جذب گردشگران خارجی بر رونق شهر بیش از پیش بیفزاییم. 

علی هوشمند رییس حوزه هنری: 
تاجایی که توانستیم تلاش کردیم تا در داخل مجموعه عامل به این معنا باشیم تا عوامل و عناصر در کاهش هزینه‌ها نقش موثری داشته باشند. 


دیگر اینکه در حوزه تبلیغ و ترویج اقتصاد مقاومتی نیز واحدهای ما به فراخور برنامه‌ها به این موضوع پرداختند که امیدوارم هم در اجرای برنامه‌ها و هم ترویج این تفکر موثر و اثرگذار بوده باشیم. 

مهمترین ماموریت حوزه هنری، تولید بوده که هدفگذاری انجام شده با رعایت اصل صرفه و صلاح اقتصاد اداری و نظام مقدس جمهوری اسلامی و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بوده که خوشبختانه بیش از ۹۷ درصد از تعهدات ما محقق شده است و مابقی آن نیز انشاالله تا پایان سال مالی محقق خواهد شد که به نظر من دستاورد بزرگ یک سازمان این است که به اهدافش نیل پیدا کند. 

اکبر اسکندری‌نژاد، مدیرکل ارشاد قزوین: 


شالوده پیام اقتصاد مقاومتی حفظ استقلال کشور از خارج است که تلاشمان این است که در اولین فرصت ممکن، بازار هنر را راه‌اندازی کنیم تا هنرمندانمان به استقلال مالی نسبی دست یابند در این راستا، تالار شهر که در آن گالری‌های هنری در نظر گرفته شده است را بسیار پیگیری کردیم و قول آن را از معاون توسعه وزارتخانه گرفتیم که تا پایان دولت فعلی، ۲۰ میلیارد تومان از اسناد خزانه اسلامی که در اختیار دولت است را جذب کنیم که این امر یکی از اقدامات مهم ما در راستای اقتصاد مقاومتی طی سال ۹۵ بوده است. 

علی عسگر جوانبخت مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان: 

مستحضرید که هزینه کردن در آموزش و پرورش در واقع سرمایه‌گذاری کردن برای آینده کشور است و مهمترین اقدام اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بحث استانداردسازی گرمایشی است که سال گذشته در ۶۰۰ کلاس درس انجام شد. 


۶۰۰ میلیون تومان نیز تجهیزات جایگزین در کل مناطق استان انجام شد و ۲۴ پروژه در سال ۹۵ تحویل دادیم که به طور متوسط هر پروژه را ۱۵۰ میلیون تومان تجهیز کردیم. 

مهمترین پروژه های ما مربوط به پروژه‌های سفر ریاست جمهوری است که ۱۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ و ۱۰ میلیارد تومان دیگر در سال ۹۶ برای ۱۰ پروژه آموزشی، ورزشی و پرورشی را در دست اقدام داریم. 

حجت الاسلام عادل اوقاف و امور خیریه استان: 


در راستای اقدام مقاومتی، فعالیت‌های مختلفی در اداره اوقاف و امور خیریه استان انجام شده است که از جمله آن می‌توان در حوزه فعالیتهای عمرانی به چند پروژه مهم و شاخص اشاره کرد که بخشی از آن‌ها انجام و بخشی دیگر در دست اقدام است نظیر پروژه درمانگاه همودیالیز، مسجد جامع محمدیه، پروژه ۱۶۰ واحد مسکونی بیدستان و پروژه درمانگاه خیریه بیدستان. 

رویا اسماعیلی مدییرکل امور کتابخانه‌های عمومی: 


مهمترین اقدام اداره کتابخانه‌های عمومی استان بحث توسعه کتابخانه‌های در دسترس برای همه مخاطبان و تعامل گسترده با دستگاه‌های فرهنگی بود که این تعاملات دو سویه زمینه مناسبی برای اقتصاد مقاومتی ایجاد کرد همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر برنامه‌های این نهاد بود. 

محمدرضا هادی پور، مدیرعامل کانون معلولان توانای قزوین: 

باید گفت کانون توانا نه فقط امسال بلکه درست از زمان تاسیس در ۲۲ سال پیش، اقتصاد مقاومتی را مهم‌ترین رویکرد خود قرار داد و از دریچه همین نگاه توانست به اشتغال صدها فرد دارای معلولیت دامن بزند. 

امروز در نتیجه اقتصاد مقاومتی کانون معلولین، رفتار صرفه‌جویانه مدیریت و اعضا و داشتن افق‌های بلند بیش از ۵۰۰ معلول توسط کانون توانا و گروه بهداشتی فیروز به اشتغال پایدار و از کنار آن به استقلال مالی و شخصیتی دست پیدا کرده‌اند. 


اما افتتاح و راه‌اندازی تنها مرکز فیزیوتراپی ویژه معلولان، جانبازان و سالمندان مهم‌ترین و ارزشمندترین فعالیت این مجموعه در راستای اقتصاد مقاومتی بود که در سال جاری صورت گرفت تا دوستان دارای معلولیت بتوانند با هزینه‌های کمتر نیازهای درمانی خود را رفع کنند و همچنین از معلولیت‌های ثانویه آنها و افزایش سرانه‌ی درمان کشور در آینده پیشگیری به عمل آید. 

سرهنگ مهدی طاهرخانی، مدیرکل حفظ آثار قزوین: 


- این اداره کل با تدبیر رهبری برای جلوگیری از تحریف در آثار دفاع مقدس و فراموشی چاپ و انتشار 30 جلد کتاب دفاع مقدس در اقشار مختلف اجرایی کرد. در عرصه کودکان و نوجوانان، زنان ایثارگر، شهدای دفاع مقدس، تاریخ شفاهی، خاطرات رزمندگان به چاپ رسانید که در این امر دستگاه‌ها و نهادها در سازمان‌های استانی به‌ویژه استانداری، شهرداری و شورای شهر کمک و پشتیبانی داشتند. 

- برای چاپ دایره المعارف دفاع مقدس (کشوری) و دانشنامه دفاع مقدس استانی توانسته قریب به 300 مدخل برای جمع آوری مستندات و آثار دفاع مقدس به ثبت برسانیم و در کمیسیون عالی بنیاد حفظ آثار برای اجرا به تصویب برسانیم تا در سال آینده با تشکیل گروه‌های علمی و مقالات مورد نیاز کار انتشار این دانشنامه را در برنامه داشته باشیم. 


- پیگیری و تصویب طرح نهایی ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان و تأمین اعتبار اولیه استانی برای شروع پروژه و برگزاری مراسم کلنگ زنی که سوم خرداد سال جاری انجام شد. 

- ساخت و تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام در شهرها و بخش‌های مختلف که به حمدالله پیشرفت خوبی در استان داشتیم یادمان شهدای شهر بویین‌زهرا، بیدستان، محمودآباد به اتمام رسید و بادمان شهدای گمنام شهر اقبالیه، آبگرم، کوهین و ستاد فرماندهی سپاه استان، دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان نیز شروع گردیده است. البته شهرهای آوج و خوزنین هنوز اقدامی در جهت ساخت نکرده‌اند. 

احمد هجرانفر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین: 
-جذب 220میلیارد ریال مشارک بخش خصوصی برای احداث تصفیه خانه فاضلاب محمودآباد که در خرداد ماه سال 96 با حضور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور و استاندار افتتاح می‌شود. 


سعید بهادیوند چگینی مدیر عامل شرکت توزیع برق قزوین


این شرکت در بین 39 شرکت توزیع برق کشور در بخش بهره برداری در سال 95 حائز رتبه برتر شد، تلفات برق و مدت زمان خاموشی دو شاخص کلیدی است که در استان پائین تر از متوسط کشوری است. 

سردار محمودی، فرمانده انتظامی قزوین: 
در حوزه انتظامی مهمترین اقدام توجه به اصل پیشگیری در اقدامات پلیسی و همچنین کاهش وقوع انواع سرقت‌ها و جرائم بود و توجه به اصل تربیت و آموزش پرسنل نیروی انتظامی برای حرفه‌ای کردن اقدامات انتظامی و کاهش تخلفات درون سازمانی و پرسنلی که جزو اهم برنامه‌های ما بود. 


در حوزه اقتصاد مقاومتی ما توجه ویژه‌ای به برخورد با قاچاق کالا را داشتیم چون ما استان میانی کشور هستیم اما ترددها و کاروان‌ها را جدیتر رصد کردیم و باعث افزایش درصد کشف در کالاهای ممنوعه شدیم.

محمدعلی حضرتی‌ها مدیرکل میراث فرهنگی قزوین: 


یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه سازمانی مشارکت بخش خصوصی و حضور مردم است که در سال 95 توسعه موزه‌های مشارکتی در شهر و روستاهای استان را انجام دادیم که این موضوع در سال 96 هم ادامه خواهد داشت. همچنین در حوزه‌های مختلف سازمان تعهد 500 شغل را داشتیم که خوشبختانه در سال 95 توانستیم 900 شغل ایجاد کنیم. 

حمیدرضا اله بداشتی، رییس سازمان بسیج سازندگی قزوین: 

بسیج سازندگی یکی از دستگاه‌های پیشرو در استان برای ارائه الگوی شفابخش اقتصاد مقاومتی بود و در سال 95 توانست در 23 عرصه اقتصاد مقاومتی با محوریت شناسایی، آموزش و تسهیل گری و بازاریابی و فروش اشتغالزایی خوبی انجام دهد. 


همچنین طی سال 95 از بانک قرض الحسنه مهر 13 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات با سود 16 درصد برای کارآفرینان دریافت شد که 90 درصد این تسهیلات در راستای تولید مورد بهره برداری قرار گرفت. 

اسماعیل بوشهری، مدیرعامل شرکت گاز قزوین: 


در سال 95 شرکت گاز 67 روستا را گاز رسانی انجام داد که بیش از 400 درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشت؛ در سال 94، 230 کیلومتر شبکه گذاری شده بود که در سال 95 به 570 کیلومتر افزایش پیدا کرد. 

نکته پایانی:
با همه تلاش‌هایی که مدیران استان قزوین در حوزه اقتصاد مقاومتی و در سال اقدام و عمل داشتند اما شاهد افزایش بیکاری در سطح استان و کاهش تولید و رکود در حوزه کارخانجات و تعطیلی برخی از آنها بودیم که این موضوع نشان از این دارد که همچنان در حوزه اقتصاد مقاومتی شاهد کم کاری برخی مدیران هستیم و این موضوع در سطح کشور عاملی شد که برای بار دیگر رهبر معظم انقلاب سال 96 را سال اقتصاد مقاومتی و اشتغال و تولید بنامند تا مدیران ما در مسیر اساسی ترین موضوع این روزهای کشور یعنی رفع بیکاری و اشتغالزایی حرکت کنند. 
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مدیران استان از برجسته‌ترین عملکرد خود در سال 95 می‌گویند/ در حوزه اقتصاد مقاومتی کم کاری شد!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..