تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پارک قدیمی شهر فومن؛ از جاذبه های گردشگری گیلان

ساعت: 18:29 منتشر شده در مورخ: 1396/01/10 شناسه خبر: 1072909

پارک شهر فومن با داشتن انواع مجسمه های بی نظیر و تاریخی و فضای زیبا و سرسبز و امکانات رفاهی مناسب طی چند سال گذشته مورد توجه گردشگران زیادی بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بهجت نیوز؛ پارک شهر فومن با داشتن انواع مجسمه های بی نظیر و تاریخی و فضای زیبا و سرسبز و امکانات رفاهی مناسب طی چند سال گذشته مورد توجه گردشگران زیادی بوده است.  پارک کودک فومن جدای از فضای سبز و لوازم تفریح رایج در عموم پارک ها به دلیل وجود مجسمه های فراوان از جمله مجسمه های معروف چهاردختران، که پیش از انقلاب در میدان پاسداران کنونی نصب شده بود و نمادی از تلاش زنان روستایی و کشاورز فومنِ و مجسمه های شاد و خندان کودکان درمحوطه پارک کودک این شهرستان نشانگر، شادی و شادمانی مردم و وجود بازی های محلی و قدیمی در این منطقه است. اما بعد از آن به جلوی پارک انتقال یافت، و مجسمه هایی توخالی از میوه ها از جمله: انار، موز، سیب، گلابی، آناناس و … همواره مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد. مجسمه های چهار دختران، نمادی از تلاش زنان روستایی و کشاورز این سامان است که هر کدام در دستان خود چهار محصول و سوغات عمده فومن از جمله برنج، چای، کلوچه سنتی و توتون را به همراه دارند.

چهار دختران، نشان از اشتغال مردم منطقه به کشاورزی، زراعت برنج و چای دارد. مجسمه های شاد و خندان کودکان درمحوطه پارک کودک این شهرستان نشانگر، شادی و شادمانی مردم و وجود بازی های محلی و قدیمی در این منطقه هستند. در محوطه این پارک قدیمی در ۹۰۰متری مرکز فومن که تفرجگاه دلپذیری برای میهمانان و مسافران این شهراست، مجسمه های بزرگ و توخالی از میوه های گوناگون مانند سیب، هلو، انار و موز وجود دارد که سایبانی مناسب برای آنان است. این پارک با داشتن انواع مجسمه های بی نظیر و تاریخی و فضای زیبا و سرسبز و امکانات رفاهی مناسب طی چند سال اخیر که این شهر در روز های تعطیل پذیرای مسافران زیادی است محل خوبی برای تفریح و استراحت است. بزرگی پارک فومن در کنار درختان زیبا و سر به قامت کشیده اش همراه با وسائل بازی مفرح و متفاوت از جمله امکانات آن است.

 

DSCI0096.JPG

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پارک قدیمی شهر فومن؛ از جاذبه های گردشگری گیلان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..