حمیدرضا نوازنی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به تشکیل دبیرخانه شورای ترافیک در استان مرکزی اظهار داشت: مدت 3 سال از فعالیت دبیرخانه شورای ترافیک میگذرد و از زمان آغاز فعالیت این دبیرخانه کمیته فنی و کارشناسی هم فعالیت خود را آغاز کرده است، موضوعاتی را که به کار کارشناسی نیاز دارند در این کمیته مورد بررسی قرار میگیرد و سپس به صحن شورا ارجاع داده میشود و اغلب موضوعات ارجاعی مصوب میشوند.
وی افزود: اگر مسئلهای در شورای ترافیک پذیرفته نوشد به طور حتم بر مبنای مصلحت بوده است زیرا ما اعتقاد نداریم که تمام مباحث باید به تصویب برسد اما با این حال به نظرات کارشناسی اهمیت داده میشود.
نوازنی تصریح کرد: مباحث مرتبط به تصادفات درونشهری و برونشهری در کمیسیونهای مربوطه مورد بررسی قرار میگیرند، همچنین اصلاح هندسی جادهها و معابر سطح استان نیز به عهده شورای ترافیک قرار دارد.
مدیرکل دفترفنی استانداری مرکزی با اشاره به موضوع کنترل هوشمند ترافیک در اراک گفت: یکی از موضوعاتی که مدنظر ما قرار دارد تریج کنترل هوشمند ترافیک است که سبب کاهش کاربرد نیروی انسانی و خطای انسانی در این زمینه میشود و امیدواریم این رویکرد منجر به کاهش تلفات جادهای و درونشهری شود.
وی به تحقیقات دربراه قطارشهری اراک اشاره کرد و افزود: استاندار سابق طرح احداث قطار شهری اراک را در قالب صنعتی بودن شهر به مراتب بالاتر ارجاع داد و در بازرسیهای نهایی مسئولان این طرح را تائید نکردند و از ما درخواست ارائه مطالعاتی جامع مبنی بر آلودگی شهر اراک داشتند که متاسفانه تاکنون چنین مطالعهای در اراک به انجام نرسیده است.
نوازنی بیان کرد: در بررسیهای شهری دریافتیم که بازده اتوبوسهای مدرن و برقی نسبت به قطار شهری بیشتر است و اگر اتوبوسهای مدرن را جایگزین قطار شهری کنند دستاورد مناسبتری برای شهر محسوب میشود و بیشتر از قطار شهری مورد استقبال و استفاده واقع میشود.
انتهای پیام/