تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«تیلرسون» با «ایلدریم» دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، «بنعلی ایلدریم» نخست وزیر ترکیه و جمعی دیگر از مقامات این کشور امروز پنجشنبه در آنکارا با «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و گفتگو کردند.

این دیدار یک روز پس از آن صورت می گیرد که ترکیه از پایان موفقیت آمیز عملیات «سپر فرات» در شمال سوریه خبر داد حال آنکه همچنان اختلاف آنکارا-واشنگتن بر سر عملیات آزادسازی الرقه و چگونگی مبارزه ادعایی با داعش به قوت خود باقی است.

از جمله موضوعات مورد اختلاف با واشنگتن، حضور اکراد سوریه در عملیات آزادسازی الرقه است حال آنکه آنکارا مدعی همکاری یگان های نظامی حزب کردی دموکراتیک خلق سوریه با پ ک ک است.

اگرچه هدف اعلامی عملیات سپر فرات مبارزه با داعش بود، تمرکز آنکارا در این نبرد، سرکوب شدید کردهای سوریه وعقب راندن آن ها به شرق رود فرات بود.

تیلرسون قرار است در ادامه سفر به ترکیه با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور و «مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه این کشور، دیدار داشته باشد.

از دیگر موضوعات مورد بحث در دیدارهای پیش رو، امکان استرداد «فتح الله گولن» رهبر آمریکانشین اپوزیسون ترکیه است که طراحی کودتای ناکام ۲۰۱۶ به وی نسبت داده می شود.

بررسی وضعیت «محمد هاکان آتیلا» معاون مدیر اجرایی بانک خلق ترکیه که ۲ روز پیش به اتهام دور زدن تحریم های ایران در فرودگاه «جان اف کندی» نیویورک بازداشت شد نیز از جمله موضوعات مورد بحث است.

گفتنی است سفر تیلرسون به آنکارا، یک روز پیش از عزیمت وی به بروکسل برای حضور در اولین نشست مشترک با کشورهای عضو ناتو صورت می گیرد. این همزمانی با توجه به تیرگی رابطه ترکیه با کشورهای اروپایی به دلیل مخالفت آنها با نحوه تبلیغ دولت آنکارا به نفع همه پرسی تغییر حاکمیت این کشور، حائز اهمیت است.

اگرچه ترکیه عضو ناتو است، تاکنون همه تلاش هایش برای عضویت در اتحادیه اروپا به بن بست خورده که یکی از دلایل آن دور شدن از معیارهای دموکراسی به ویژه در برخورد با عاملین کودتای نافرجام سال گذشته، عنوان می شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««تیلرسون» با «ایلدریم» دیدار کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..