تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازدید از موزه تاریخ طبیعی آذربایجان شرقی رایگان است

ساعت: 13:09 منتشر شده در مورخ: 1396/01/10 شناسه خبر: 1073143

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: علاقه مندان به طبیعت همزمان با روز جمهوری اسلامی و روزملی انس با طبیعت می توانند به صورت رایگان ازموزه تاریخ طبیعی دیدن کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حمید قاسمی با اعلام این خبر اظهار داشت: این اقدام در راستای گرامیداشت روز جمهوری اسلامی و روز ملی انس با طبیعت و با هدف آشنایی بیشتر مردم با محیط زیست و تنوع زیستی استان و آگاهی رسانی به آنان درباره اهمیت حفظ طبیعت و حیات وحش صورت می گیرد.

وی افزود: موزه تاریخ طبیعی تبریز دارای مجموعه های متنوع جانوری منحصر به فرد از جمله ۳۸ گونه پستاندار، ۴۹گونه پرنده، ۱۳ گونه خزنده، ۹ گونه آبزی، دو نوع سنگواره و نمونه هایی از سخت پوستان و بندپایان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: طبیعت، حیات وحش و تنوع زیستی میراث ارزشمندی است که بشر آن را از نسل های قبل به امانت گرفته و به نسل های بعدی بسپارد و حفاظت از آن، ریشه در اخلاق، فرهنگ و اعتقادات ملت ها دارد.

وی ادامه داد: در آذربایجان شرقی ۳۴۶ گونه جانوری موجود است که شامل ۵۲ گونه پستاندار، ۲۲۵ گونه پرنده، ۳۷ گونه خزنده، ۶ گونه دوزیست و ۲۷ گونه ماهی می شود.

قاسمی عمده ­ترین گونه­ های پستانداران و پرندگان حمایت شده یا کمیاب که درچتر حمایت این اداره کل قراردارند را مارال، شوکا، پلنگ، خرس قهوه ای، کل و بز وحشی، سیاه گوش، گربه وحشی برشمرد.

وی پرندگان حمایت شده­ توسط این اداره کل را پرندگانی همچون سیاه خروس، قرقاول، دراج، طرلان و سایر پرندگان شکاری و طیف وسیعی از پرندگان کوچک (پاسری فرم ها) عنوان کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی بیان کرد: زیستگاه­ های آبی مهم و با ارزشی در استان نظیر تالاب بین ­المللی قوریگل و تالاب های حاشیه دریاچه ارومیه، جنگل‌ها و زیستگاه های حاشیه ارس و دریاچه های پشت سدها وجود دارد که مأمن پرندگان متنوع و حمایت شده، در حال انقراض و آسیب پذیر می باشند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازدید از موزه تاریخ طبیعی آذربایجان شرقی رایگان است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..