تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا باید یارانه‌ای را که حق مردم است به ‌آن‌ها ندهیم؟/ نمی‌شود یکی هم استاندار باشد و هم کارخانه‌دار

ساعت: 12:48 منتشر شده در مورخ: 1396/01/10 شناسه خبر: 1072868

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: زمانی که همه را آورده بودند صداوسیما تا به مردم بگویند یارانه نگیرید، بنده سکته می‌کردم، این یارانه حق مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، حمیدرضا حاجی بابایی عصر دیروز در جلسه مجمع هماهنگی نیروهای انقلاب در تبریز با بیان اینکه حدود ۱۰ ماه پیش برخی از بزرگان خواستار ایجاد شبکه‌ای عظیم و منسجم از نیروهای انقلابی شدند، ابراز داشت: چون مجموعه‌ای از تهدیدها و فرصت‌ها پیش رو بود بنا شد تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: از جمله‌ی تهدیدات پیش‌رو می‌توان به رکود اقتصادی اشاره کرد، براساس این گذاره بود که تحریم‌ها شکل گرفت و استکبار جهانی تحریم‌ها را علیه ملت ایران اعمال کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس دهم با اشاره به اختلافات پیش آمده بین دولت و مجلس درخصوص تدوین برنامه ششم توسعه، تصریح کرد: آن زمان نامه‌ای به رهبری نوشته شد که آیا اولا برنامه برای کشور لازم است و دوم اینکه نوشتن برنامه بر عهده کیست، رهبری در پاسخ فرمودند بی‌برنامه مملکت اداره نمی‌شود و اولی آن است که دولت لایحه بدهد و اگر نداد مجلس باید برنامه را بنویسد.

وی افزود: در این باره با سردمداران دولت یازدهم جلسه‌ای تشکیل دادیم و آن‌ها عنوان کردند مجلس تدوین برنامه را برعهده بگیرد؛ بیش از ۶ ماه کار فشرده برای تدوین برنانه ششم زمان صرف شد تا تماما و کمالا برنامه جامعی برای کشور تدوین گردد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه ماحصل این کار شش ماهه به ۲۲ اولویت خلاصه می‌شود، عنوان کرد: برای حل مشکلات به مدیریت جهادی و انقلابی نیاز داریم، برنامه ششم اساسا برپایه ۲۴ بند اقتصاد مقاومتی است و این برنامه که برای اولین بار توسط مجلس نوشته شده به نظر خودمان موضوع محور و مردم محور است که هر یک ماده آن چند میلیون از مردم را درگیر می‌کند.

وی متذکر شد: امروز طی ابلاع دولت نرخ بیکاری ۱۲.۶ است و اگر در کشور هر ۱.۲ میلیون شغل ایجاد کنیم معنایش این است که بازهم نرخ همان خواهد بود، به عبارت دیگر دولت فقط در بخش دولتی ۳۴۰ هزار نفر را استخدام نکرده است و باید درسال حداقل ۱.۵ الی ۲ میلیون شغل ایجاد کنیم.

حاجی‌بابایی با تاکید بر لزوم مدیریت جهادی، اعلام کرد: باید بند پوتین‌ها را محکم بست و همچون زمان دفاع مقدس عمل کرد، نباید مدیران حقوق نجومی بگیرند و در این شرایط اقتصادی بیت‌المال به غارت برود.

وی بیان داشت: برای حل شدن تمام مشکلات ابتدا باید مفاسد اقتصادی را حل کنیم، برای این کار شفافیت اقتصادی را در نظر گرفته‌ایم و از سال ۹۶ دولت موظف است تمام حقوق‌های مسئولین را به خانه شیشه‌ای ببرد تا همه مردم از حقوق‌ها مطلع گردند و سیه روز شود هرکه در او غش باشد.

وزیر سابق آموزش و پرورش با بیان اینکه تمامی سازمان‌ها باید تمام حساب‌های خود را شفاف کنند، تشریح کرد: شفافیت یعنی ایکه چرا باید ۸۷ هزار میلیارد درآمد حاصل از هدفمندی باشد و فقط ۳۶ هزار میلیار به دست مردم برسد و مابقی در شرکت‌های دولتی ذخیره و هزینه شود؟

وی توضیح داد: ما ۹ قلم منبع داریم که شامل بنزین، نفت، گازوئیل، نفت کوره، آب، برق و غیره می‌شود، سال ۸۹ آمدیم گفتیم مردم این‌ها را شما کم مصرف کنید تا مابقیه‌‌ی پولش را به خودتان بازگردانیم، قرارشد ۵۰ درصد این صرفه جویی را به مردم بدهیم، 30 درصد آن‌ را به شرکت‌های غیردولتی به منظور افزایش میزان تولید اختصاص دهیم و 20 درصد آن به افزایش حقوق کارکنان اختصاص یابد، ما امروز سوال می‌کنیم ۵۰ هزار میلیارد مابقی را چه کرده‌اید و می‌گویند شرکت‌ها خرج دارند!

حاجی‌بابایی با بیان اینکه زمان ارائه طرح شرکت‌ها  ۹ هزار میلیارد تومان لازم داشتند، اظهار کرد: چه شده که آن‌ها امروز ۵۰ هزار میلیارد نیاز دارند، ما خواستیم مردم را به نظام خوشبین کنیم اما الان چه شده است؟

وی ادامه داد: آن روز که در صدا و سیما همه را سرکار آورده بودند و به علما می‌گفتند به مردم توصیه کنند تا یارانه نگیرند بنده داشتم سکته می‌‌کردم، ۹۷ درصد ملت گفتند ما یارانه می‌خواهیم، یارانه‌ای که حق مردم است را چرا باید به آن‌ها ندهیم؟

این نماینده مجلس دهم با شاره به رکود ۶۰ درصد کارخانه‌های کشور و ارتباط آن با کمبود نقدینگی، ابراز داشت: خدا رحمت کند یکی از بزرگان را که فرمود بزرگ‌ترین خیانت بعد از انقلاب این بود که نقدینگی در سال ۹۲، ۴۹۰ هزار میلیار بود اما اکنون این نقدینگی بیش از ۲.۵ برابر شده و به بیش از ۱۱۰۰ میلیارد رسیده است، این را فاجعه تعبیر می‌کنند، با اینکه پول داریم وضعیت‌مان این است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۱ کل پول دولت ۱۰۴ هزار میلیارد بوده است و الان بودجه کابینه یازدهم در سال جاری به ۳۹۰ هزار میلیارد رسیده است، سال ۹۱ از آن ۱۰۴ هزار میلیارد ۱۵ هزار به آموزش پرورش اختصاص داده شد، امروز برای اموزش پرورش ۳۳ هزار میلیارد داده شده است اما بازهم چیزی برای معلمان نمی‌ماند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه مسئولی اول انقلاب ۱۰۰۰ تومان حقوق می‌گرفت الان بیش از ۲۰۰۰ هزار میلیارد سرمایه دارد، اذعان داشت: در نظام ایران یکی باید یا مسئول باشد یا فرد اقتصادی، نمی‌شود یکی استاندار باشد و ۵ تا هم کارخانه داشته باشد! نمی‌گوییم حرام است ولی آن مسئول یا استانداری که سرکار باشد زودتر از مردم می‌فهمد که آهن کی گران می‌شود.

وی تاکید کرد: جمنا می‌خواهد شرایط فعلی را تغییر دهد، از روز اول تعهد کرده‌ایم که کاندیدا سازی نکنیم؛ اینکه بگوییم این فرد آدم خوبی است و تمام شد مورد قبول نیست، مردم دلیل می‌خواهند تا رای بدهند، مردم باید ببیند که این آقا به این دلایل شایسته انتخاب است.

این فعال سیاسی در پایان بیان داشت: ما امروز پیچیده ترین انتخابات را پیش رو داریم، ماشاءلله پول برای برخی فراوان است، بنده از طرف مقابل تشکر می‌کنم که فقط آقای روحانی را معرفی کردند، چر که راه درو ندارد!

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا باید یارانه‌ای را که حق مردم است به ‌آن‌ها ندهیم؟/ نمی‌شود یکی هم استاندار باشد و هم کارخانه‌دار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..