تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افشای ابعاد جدید پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان/ تمام اتفاقات بانک سرمایه از درون صندوق ذخیره فرهنگیان مدیریت می شد/ وام های صد میلیاردی به نام کارتن خواب ها گرفتند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "محمد مهدی زاهدی" در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کلاس بیست؛ در گرگان، اظهار کرد: در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه تخلفات مالی سنگینی انجام شده ؛ شروع تخلفات در دوره قبل بود اما برای بازپرداخت آن فکر شده بود ، عمده تخلفاتی که در آنجا صورت گرفته پرداخت وام هایی بوده که به شخص حقیقی و حقوقی داده شده و این وام ها وصول نشده است.

وی افزود: در دولت روحانی وام های مشکوک الوصول چند هزار میلیارد تومانی داده شده که از همان ابتدا هم معلوم نبود به چه کسی داده می شود و برای چه کاری داده شده و وام توسط چه کسی و چطور باز پرداخت شود .

افرادی وام های صدمیلیون تومانی گرفتند که کارتن خواب بودند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه افرادی وام های صدمیلیون تومانی گرفتند که کارتن خواب بودند، چه کسی باور می کند که به کارتن خواب وام صدمیلیاردی بدهند، این با تبانی و افراد پشت صحنه ممکن نبود، تصریح کرد: حال یک جوانی می خواهد ازدواج کند، برای ده میلیون وام ماه ها معطل می کنند و وام های چند صد میلیارد تومانی را در کمترین بازه زمانی رو چند روز داده می شود.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان  براساس تفاهمات سیاسی پشت صحنه انتخاب شد /علامت سوال بزگ براس عوض کردن 6 مدی عامل در دو سال و نیم

زاهدی با اشاره به آفت مدیریت ناکارمدوغیر انقلابی که رهبر انقلاب بارها به آن متذکرشدند در صندوق ذخیره فرهنگیان مشهود بود، بیان کرد: مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان نه درک بانکی داشت و نه درک مالی و بیشتر براساس آن تفاهمات سیاسی پشت صحنه انتخاب شد نه براساس شایستگی.

وی ادامه داد: بانک سرمایه نیز در ظرف 2 سال و نیم 6 تا مدیر عامل عوض کرد که علامت سوال بزرگی جلوی بانک مرکزی، وزارت آموزش و پرورش و هیئت مدیره بانک است.

به ده برابر قیمت زمین تهاتر شده است

این مقام مسئول درخصوص تهاتر ها بابت زمین ها، اذعان کرد: گاهی اوقات به ده برابر قیمت زمین تهاتر شده است و به همین راحتی حق فرهنگیان که از نظر معیشت دچار مشکل هستند هم خورده شده و به فلان سرمایه دار و آدم شیاد داده شده است؛ خوشبختانه با ورود مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات به زودی ابعاد مختلف این تخلف مشخص و به مراجع زیربط ارجاع می شود.

تمام اتفاقات بانک از درون صندوق ذخیره فرهنگیان مدیریت می شد

زاهدی با بیان اینکه یکی از موضوعات این است که مطرح می کنند بانک سرمایه ارتباطی به صندوق ذخیره فرهنگیان ندارد و مانند بانک های دیگر است، یادآورشد: وقتی در تحقیق و تفحص ورود پیدا کردیم پی بردیم که تمام اتفاقات بانک از درون صندوق ذخیره فرهنگیان مدیریت می شد و افرادی که وام گرفتند و زمان سر رسید وام های آنان می شد از طریق صندوق ورود پیدا می کردند و زمین ها را به چند برابر تهاتر می کردند.

وی با بیان ابعاد فاجعه بار اختلاس بزرگ صندوق ذخیره فرهنگیان، ابراز کرد: مثلا یک فردی در سیستم بانک بوده و بعنوان مشتری در درون صندوق هم کار میکرده، بابت بدهی خود که از صندوق گرفته به قیمت 50 میلیارد زمین گرفته و سپس همین زمین را به قیمت 210 میلیارد تهاتر کرده است و در جریان تحقیق همین ملک را برای بدهی اش 49 میلیارد به بانک داده است.

نماینده مردم کرمان در مجلس ادامه داد: در درون صندوق هیئتی برای کنترل بانک تشکیل شده بود که از انجا تصمیم می گرفتند در درون بانک چه اتفاقی بیفتد و خود مدیر عامل صندوق به صورت کاملا طراحی شده مدیر عامل های بانک را انتخاب و هدایت می کردند.

تخلفات بانکی در صندوق ذخیره فرهنگیان کاملا سازماندهی شده بود

زاهدی با بیان اینکه تخلفات بانکی در صندوق ذخیره فرهنگیان کاملا سازماندهی شده بود واین بدترین نوع سو استفاده های مالی است، اذعان کرد: تاسف بارتر اینکه برخی از بدهکاران بزرگ بانکی برای فرار از پرداخت بدی های خود مدیر تعیین می کردند آیا این شایسته سالاری بود؟این چه نظارت بانک مرکزی است؟

مدیر صندوق ذخیره 4 بار استعفا داد اما وزیر قبول نکرد

وی افزود: یکی از روسای هیئت مدیره این صندوق می گوید: زمانی که بعنوان هیئت مدیره انتخاب شد و وقتی که به وی خبر می دهند، می گوید که بنده به درد اینکار نمیخورم اما نپذیرفتند و گفتند شما به درد اینجا می خوری؟ بعد از دوماه نیز متوجه شدم اینجا از چیزهایی می گویند که از آن سر در نمی آورم لذا استعفای خود را به وزیر تقدیم کردم و عنوان کردم که اصرار دارم از آنجا بروم اما ایشان می گفتند که ما مصر هستیم که شما باشید و بنده 4 بار استعفا دادم و هر 4 بار قبول نکردند؛ این ناکارآمدی در درون مجموعه مشخص بود.

این مقام مسئول گفت: در بسیاری از مسائل بانک سرمایه، زمانی که بانک تخلف کرده ، صندوق هم آمده شریک آن شده و یا شخص سوم بعنوان یک مثلث به آن اضافه شده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ابعاد فساد مالی در صندوق ذخیره بسیار زیاد است که به زودی کمیته تحقیق و تفحص گزارش خود را تقدیم مجلس خواهند کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افشای ابعاد جدید پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان/ تمام اتفاقات بانک سرمایه از درون صندوق ذخیره فرهنگیان مدیریت می شد/ وام های صد میلیاردی به نام کارتن خواب ها گرفتند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..