تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آماده شدن 118 پارک‌ جنگلی شمال &

سلامت نیوز: معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در آستانه تعطیلات نوروزی منتهی به روز طبیعت گفت که 118 پارک و تفرجگاه جنگلی در استان‌های گیلان و مازندران و گلستان، آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است.

به گزارش سلامت نیوز، عباسعلی نوبخت روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا در نوشهر افزود : این پارک‌ها و تفرجگاه های جنگلی با مجموع مساحت 36 هزار و 446 هکتار ، مکانی مناسب برای تفرج مسافران و گردشگران است.
وی اظهار داشت : ما نیز به سهم خود سعی کرده‌ایم با تمهیداتی همچون نظارت بر رعایت اخذ ورودی، برابر مبلغ تعیین شده در کتابچه طرح مصوب ؛ بهسازی نمازخانه و سرویس بهداشتی و وسایل بازی کودکان، محیط پارک‌های جنگلی را برای استفاده هموطنان عزیز مساعدتر کنیم.
نوبخت ادامه داد : جمع‌آوری زباله از محوطه پارک و تفرجگاه جنگلی و انتقال آن به محل مناسب و دفن بهداشتی زباله؛ رنگ‌آمیزی مکان‌ها و نردهای پارکها و تفرجگاههای جنگلی، از دیگر کارهای صورت گرفته در این بخش بوده است.
مدیرکل دفتر جنگل‌کاری و پارک‌های جنگلی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، اظهار داشت: همچنین با چاپ دفترک‌های (بروشورهای) تبلیغاتی با هماهنگی ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌ها، اطلاعات لازم را در اختیار گردشگران قرار داده‌ایم.
وی نصب نوشته هایی با مضمون خوشامدگویی به مسافران را که در چارچوب سیاست‌های ستاد تسهیلات سفر نوروزی انجام می‌شود و همین طور نصب صندوق انتقاد و پیشنهاد و رسیدگی به شکایات را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.
به گفته نوبخت، مدیران پارک‌ها، فهرست کشیک کارکنان پارک و تفرجگاه جنگلی تحت مدیریت خود را در ایام نوروز تنظیم و ارسال کرده‌ و نماینده‌ای را برای هماهنگی و ارائه آمار معرفی کرده‌اند.
مدیرکل دفتر جنگل‌کاری و پارک‌های جنگلی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، درباره آمار مراجعه‌کنندگان به پارک‌ها و تفرجگاه‌های جنگلی شمال کشور گفت: مسئولان پارک‌های جنگلی به صورت روزانه آمار گردشگران را از تاریخ 25 اسفند 1395 ثبت می‌کنند که این کار تا روز 15 فروردین 1396 ادامه می‌یابد و جمع آمار، گویای تعداد دقیق مسافران و گردشگران نوروزی است و منتشر می‌شود.
** ریختن زباله و برافروختن آتش ممنوع
وی از مردم خواست در طبیعت زباله نریزند و از برافروختن آتش در مکان‌های حساس و پوشیده از لاشبرگ و سرشاخه‌های خشک به منظور جلوگیری از حریق خودداری کنند و فقط در مناطقی که امکانات لازم برای این منظور پیش‌بینی شده است، یعنی اردوگاه (کمپ) و خورگشت (پیک نیک)، آتش روشن کنند.
به گفته نوبخت، مردم می‌توانند با مشاهده آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع، در هر ساعت از شبانه‌روز موضوع را با شماره تلفن رایگان و کشوری 1504 به اطلاع یگان حفاظت منابع طبیعی برسانند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آماده شدن 118 پارک‌ جنگلی شمال &»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..