تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معرفی مواد غذایی مفید برای روده ها

معرفی مواد غذایی مفید برای روده ها

معرفی مواد غذایی مفید برای روده ها 

به شما بهترین مواد غذایی مفید برای روده ها را معرفی می کنیم که می توانید آن ها را مصرف کنید و از سلامت دستگاه گوارش اطمینان حاصل کنید. هر آنچه که ما در صبحانه، ناهار یا شام می خوریم علاوه بر تغذیه خودمان، میلیاردها باکتری ویروس و قارچ های در حال زندگی در بدن مان را که میکروبیوم روده را تشکیل می دهند نیز تغذیه میکنیم.

میکروبیوم های روده وظایف متعددی نظیر تجزیه مواد خوراکی که قابل هضم در بدن نیستند را انجام می دهند. عوامل مختلفی بر میکروبیوم روده تاثیر می گذارند که از آن جمله رژیم غذایی ما به عنوان یکی از اصلی ترین موارد تاثیرگذار بر سلامت روده شناخته میشود.

به گفته محققان، ما میتوانیم با توجه به رژیم غذایی مان، در میکروبیم های روده تعادل ایجاد کرده و سلامت گوارشی خوبی داشته باشیم.فیبر رژیمی حاصل از مواد غذایی مانند میوه ها، سبزیجات، آجیل، حبوبات و غلات سبوس دار بهترین سوخت برای باکتری های روده تلقی میشوند. فیبر موجب ایجاد اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه میشود

 به گزارش پارس ناز روده را تغذیه کرده، عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشیده، و به جلوگیری از التهاب کمک کرده و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان کاهش می یابد. بنابراین، هرچقدر فیبر بیشتری مصرف کنیم، باکتری های بیشتر هضم کننده فیبر در روده مان تشکیل میشوند.

رژیم غذایی کم فیبر که عمدتا متشکل از مواد غذایی فرآوری شده است به معنای سوخت کمتر برای باکتری های روده بوده و در حقیقت این باکتری ها تا زمان مرگ گرسنه باقی خواهند ماند.همچنین مواد خوراکی سرشار از چربی رژیمی از جمله شیر پرچرب و نوشابه های پرقند نیز با کاهش تنوع باکتریایی مرتبط هستند.مواد غذایی حاوی پروبیوتیک نیز بسیار برای حفظ سلامت باکتری های روده مهم هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معرفی مواد غذایی مفید برای روده ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..