تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استاد دانشگاه هند:تجاوزنظامی عربستان به یمن دستاوردی برای ریاض نداشته است

'بانسیدر پرادان ' روز چهارشنبه به مناسبت سالگرد تجاوز عربستان سعودی به یمن در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:تجاوز نظامی عربستان، یمن را در معرض قحطی و گرسنگی و به خطر افتادن جان هزاران نفر از کودکان قرار داده است .
وی با ابراز تاسف از بی توجهی جامعه جهانی به کشتار مردم بی دفاع یمن و تخریب زیرساخت های این کشور اظهار کرد سکوت این سازمان ها وکشورهای غربی نشان دهنده ادعاهای واهی حقوق بشری این کشورها است .
رئیس پیشین مرکز مطالعات غرب آسیا دانشگاه جواهر لعل نهرو گفت که سازمان ملل باید در مرحله نخست با برقراری آتش بس از ادامه کشتار مردم یمن جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه بحران یمن راه حل نظامی ندارد تصریح کرد مردم یمن بدون دخالت خارجی باید مشکلات خود را حل کنند.
رئیس دانشگاه جواهر لعل نهرو یکی از مهمترین علت حمله عربستان سعودی به یمن را نگرانی از تشکیل حکومتی مردمی و دموکراتیک دانست و تصریح کرد حکومت خودکامه و پادشاهی عربستان نگران سست شدن پایه های حکومت استبدادی خود با تشکیل حکومت های مردمی در کشورهای همسایه است.
وی ادامه حمله عربستان به یمن را باعث گسترش جنگ در منطقه ای دانست و تصریح کرد عربستان تاکنون با حمله نظامی و ایجاد تفرقه در گروههای یمنی مانع دستیابی مردم و گروههای سیاسی به برقراری صلح در یمن شده است .
رئیس پیشین مرکز مطالعات غرب آسیا در دانشگاه جواهر لعل نهرو در ادامه با رد اتهامات عربستان در خصوص دخالت ایران در یمن اظهار کرد عربستان در صدد است که شکست خود در یمن را با این اتهامات توجیه کند.
وی تصریح ایران همواره بر حل مسالمت آمیز بحران یمن از طریق گفت وگوهای سیاسی تاکید کرده است.
عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن ومحاصره زمینی ،دریایی وهوایی به این کشور با هدف بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرده است .
این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای به جزء کشتار بیش از 12 هزار یمنی ،زخمی شدن دهها هزار نفر دیگر ،آواره شدن میلیون ها یمنی وویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.
آساق**267*انتشار دهنده:احمدعلی خلیل نژاد

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استاد دانشگاه هند:تجاوزنظامی عربستان به یمن دستاوردی برای ریاض نداشته است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..